Thriller & Spanning Ambo | Anthos April 2006

Rendez Vous

Gaandeweg het verhaal raak je steeds nieuwsgieriger naar wat Simone gedaan heeft waardoor ze achter de tralies zit. Het verhaal kent verschillende wendingen die het allemaal nog spannender maken….

Wie heeft niet de droom te emigreren naar het zuiden van Frankrijk? Het klimaat is beter, de mensen zijn minder gehaast, de omgeving is weidser, de natuur meer aanwezig, en de algehele stemming is vrolijker. Simone is een 34-jarige vrouw die de stap waagt om in het zuiden van Frankrijk een nieuw leven te beginnen. Samen met haar man en twee kinderen koopt ze een landhuis om op te knappen, om er uiteindelijk te wonen en een deel ervan te verhuren als chambres d’hôtes. Maar de werkelijkheid haalt al snel de droom in. Want waar moet ze werklui vandaan halen in het vreemde dorp, hoe stelt ze haar kinderen gerust die de taal nog niet spreken en hoe houdt ze, met alle stress van de verbouwing, haar relatie opwindend?

Het stel is dan ook hartstikke blij als Nederlander Peter hun wilt helpen het huis te renoveren tot een waardig paleis. Maar Peter heeft niet zo’n fijn verleden achter zich gelaten waar Simone op den duur achter komt. Terwijl de hectiek in en om het huis steeds groter wordt vlucht Simone – die er genoeg van heeft haar leven continu aan dat van haar man aan te passen – in een hartstochtelijke affaire met de aantrekkelijke twintigjarige Michel. Ze raakt daarbij echter langzaam maar zeker de controle over haar eens zo georganiseerde leven kwijt.

Rendez vous is een pakkend en spannend opgebouwd verhaal van Esther Verhoef. Tegenwoordig kun je de televisie niet aanzetten of het gaat over gezinnen die hun droom achterna gaan: emigreren naar een zonnig oord om een kasteeltje renoveren en om te bouwen tot een Bed & Breakfast, zoals in het televisieprogramma Het roer om. Het is leuk om hier ook eens over te lezen in de vorm van een thriller.

Als snel leef je mee met het gezin en uiteraard komen alle problemen die met emigreren gepaard gaan aan bod. Het verhaal wordt vanuit zowel het heden als verleden vertelt. Gaandeweg het verhaal raak je steeds nieuwsgieriger naar wat Simone gedaan heeft waardoor ze achter de tralies zit. Het verhaal kent verschillende wendingen die het allemaal nog spannender maken….
Zeker een aanrader.

334

9789041410252