Thriller & Spanning Mynx November 2007

Zwarte vlucht

Zwarte vlucht bevat een origineel verhaal, mede door het donkere geloof juju, wat het extra spannend maakt.

Een jongetje verdwijnt spoorloos nadat zijn moeder en oma op vreselijke wijze zijn omgebracht en dat zet de rechercheurs van Glasgow op scherp. Op de plaats van de moorden vindt forensisch specialist Rhona MacLeod een sinistere talisman. Afrikaans naar later blijkt en gemaakt van de botten een kind. Na deze verschrikkelijke gebeurtenis stuiten ze op nog meer rare voorvallen, waar een wel heel duistere kant aan zit. Rhona’s zoektocht naar de verdwenen Stephen brengt haar van Glasgow naar Nigeria. Hier moet zij met al haar wetenschappelijke kennis zien op te boksen tegen de kracht en de invloed van juju, een donker geloof waarin zwarte magie en menselijke offers niet ongewoon zijn…

We leven mee met Rhona en Chrissy, die samen de plaats delict uitkammen. De vrouwen werken nauw samen met twee rechercheurs, Bill en McNab. Op deze manier krijgt de lezer een goed beeld van wat er allemaal bij het oplossen van een moord komt kijken. Het verhaal wordt dynamisch en door deze verschillende personen wordt de spanning goed opgebouwd. Iedereen heeft een andere kijk op de verschrikkingen en het is voor sommige extra moeilijk, mede doordat Bill het thuis erg zwaar heeft. De privé-levens van de rechercheurs komen ruim aan bod, wat het verhaal niets dan goeds oplevert, het verhaal krijgt op deze manier meer diepgang.

Zwarte vlucht bevat een origineel verhaal, mede door het donkere geloof juju, wat het extra spannend maakt. Het einde is ietwat snel en lijkt hierdoor afgeraffeld. Het boek blijft echter duister spannend doordat de rechercheurs de ene na de andere verschrikking moeten doorstaan.

318

9789022549001