Waargebeurd Maarten Muntinga Mei 2007

Zand in mijn beha

Het leuke aan het boek is dat je gelijk kennismaakt met verschillende auteurs die ieder een eigen schrijfstijl hebben.

Het boek Zand in mijn beha staat vol met bizarre vakantieverhalen van verschillende auteurs. Taalproblemen, uitbundige vakantieliefdes, feesten in de woestijn, het ontdekken van ware vriendschap en achterna worden gezeten door een kudde olifanten. Het blijkt allemaal mogelijk te zijn wanneer je een voet over de grens zet. Maar liefst 23 vrouwen hebben hun onvergetelijke en soms beschamende ervaringen met de lezer gedeeld.

Zand in mijn beha is een uitstekend boek om te lezen, waar en wanneer je maar wilt. Heb je even geen tijd of behoefte aan een groot dik boek? Of ben je ook het type dat een spannend verhaal niet kan loslaten? Juist door de korte verhalen kun je dit boek gemakkelijk wegleggen en pas weer beginnen met lezen wanneer je daar zin in hebt. De verhalen zijn weliswaar niet erg diepgaand, maar doordat de gebeurtenissen in ieder verhaal steeds weer afwisselend en verassend zijn blijft het leuk om ze te lezen. Ook is het voor de lezer een troost om herkenbare situaties te lezen, want het klopt, je bent niet de enige die het heeft meegemaakt. Ondanks dat de titel van dit boek is vernoemd naar een van de verhalen, vond ik dit niet direct het beste stuk. Er staan genoeg leuke verhalen in die de titel hadden verdiend.

Het leuke aan het boek is dat je gelijk kennismaakt met verschillende auteurs die ieder een eigen schrijfstijl hebben. Na elk verhaal worden de auteurs voorgesteld en je kunt lezen wat voor werk ze in het dagelijkse leven doen en welke boeken en publicaties ze op hun naam hebben staan. Altijd handig, mocht een auteur je erg aanspreken.

Zand in mijn beha is een aanrader voor iedereen die onschuldige voorpret wil voor de vakantie, zich wilt voorbereiden op alles wat er mis kan gaan tijdens de reis of gewoon simpelweg zin heeft in wat leedvermaak.

176

9789041761958