Jeugd Overamstel Uitgevers Juni 2015

Wacht op mij

Hoe ver liefde kan gaan, bewijst dit boek. Adam doet er alles aan om in contact te komen met Mia en te laten weten wat hij voor haar voelt. Dit is allesbehalve vanzelfsprekend.

In Wacht op mij is het drie jaar na Mia’s ongeluk. Adam en Mia hebben elkaar uit het oog verloren en leiden ieder hun eigen leven. Adam en zijn band zijn inmiddels doorgebroken. Aan de vooravond van hun wereldtournee is Adam in New York, eenzaam en ongelukkig. Sommige mensen denken dat roem alles oplost, maar Adam kan zijn succes niet aan. Om door te kunnen gaan met zijn leven, zal hij eerst zijn verleden moeten accepteren. Zal de onverwachte ontmoeting met Mia in New York hierbij helpen?

De samenvatting op de achterkant van dit boek en de kaft sprak mij direct aan. De schrijfstijl is prettig en daardoor leest het verhaal makkelijk. Voordat ik dit boek las, heb ik eerst het boek Als ik blijf gelezen, want Wacht op mij is het vervolg hierop.Bij het eerste boek werd ik direct meegesleept en kon het verhaal mij niet meer loslaten. Nadat ik dit boek uit had, ben ik aan het vervolg begonnen.

Ik moest in dit vervolg meer inkomen en het kostte mij meer moeite om helemaal meegezogen te worden in het verhaal. Nadat Adam en Mia elkaar weer hadden ontmoet, nadat ze elkaar een tijd uit het oog zijn verloren, gaat het verhaal voor mij meer leven.
De pesonages Adam en Mia vond ik gevoelig en ik kon mij hun gevoelens voorstellen.

Dit verhaal is meer geschreven vanuit Adam, waar ik aan moest wennen aangezien dit in het eerste deel anders was.
Ik had in het begin nog niet direct door wat de verschillende redenen waren van bepaalde keuzes die Mia en Adam hadden gemaakt. Dit maakt dat ik door wilde lezen om hierachter te komen.

Hoe ver liefde kan gaan, bewijst dit boek. Adam doet er alles aan om in contact te komen met Mia en te laten weten wat hij voor haar voelt. Dit is allesbehalve vanzelfsprekend. Maar ook dat een persoon zich ongelukkig kan voelen, ondanks het succes in zijn carriére. Goed om te lezen dat er achter een bepaald leven, ook meestal een verhaal zit. Zeker een boek dat zowel gelezen kan worden door jong en oud.

256

9789048826322