Thriller & Spanning Ambo | Anthos Maart 2011

Vuurtorenwachter

De mystiek op het kleine eilandje Gráyskär zorgt voor de extra spanning die we van Lackberg gewend zijn. Een heerlijk verhaal met op de achtergrond het prachtige Fjallbacka.

Inspecteur Patrick Hedström gaat na een langdurig ziekteverlof weer aan het werk.
Hij is zijn kantoor nog niet binnen of hij krijgt al een moordonderzoek toegewezen. Er is een man gevonden in zijn flat, gedood door schot in zijn achterhoofd. Het slachtoffer is Mats Sverin, en motieven voor de moord zijn moeilijk te vinden. Patrick begint met het in kaart brengen van Mats leven en stuit daarbij op meer geheimen dan hem lief is. Waarom had Mats zon haast om van Göteborg terug naar Fjällbacka te verhuizen? Welke rol speelde hij in de verbouwing van een oud hotel tot een luxueuze spa? En is het toeval dat Mats jeugdliefde Annie ook naar de westkust is teruggekeerd? Ze hadden jarenlang geen contact, maar nu woont Annie op het eiland Gráyskär waar haar familie generaties lang leefde. Een eiland vol geheimen en, zo gaat het gerucht, geesten.

Patrick is langdurig ziek geweest vanwege een hartinfarct en in het laatste boek van Lackberg eindigt het boek ook bruut dat zijn vrouw en schoonzusje een auto ongeluk krijgen. Om te weten of ze het overleefd hebben lees je het verhaal van de Vuurtorenwachter. Zoals we gewend zijn van Lackberg zijn er weer genoeg prachtige personages tot leven gekomen in het Zweedse Fjallbacka, die alleen stuk voor stuk zorgen dat de Vuurtorenwachter spannend, onverwachts en heerlijk te lezen is.

De mystiek op het kleine eilandje Gráyskär zorgt voor de extra spanning die we van Lackberg gewend zijn. Kortom een heerlijk verhaal met op de achtergrond het prachtige Fjallbacka. Lackberg stelt nooit teleur zoals ze steeds weer opnieuw laat zien…

425

9789041416018