Thriller & Spanning Luitingh Sijthoff April 2010

Vuurgeest

Een attractief boek met spanning, mysterie en romantiek rond gehusseld tot een goede mix.

Het is Jason Evans altijd voor de wind gegaan. Hij heeft een lieve vrouw, Kayla, een goede baan en veel vrienden. Niets staat zijn geluk in de weg. Behalve zijn onverklaarbare angst voor vuur. Dan stuurt een onbekende vreemde foto’s van een begraafplaats. Achter op de polaroid is een onheilspellende en verbijsterende boodschap: ‘je bent dood. Je denk dat je leeft, maar je bestaat niet meer…` Al snel ontdekt Jason dat zijn leven heel anders is dan hij altijd heeft gedacht. Hij begint een ongelooflijke zoektocht naar zijn eigen graf.

Jason heeft een angst voor vuur die bijna grenst aan een fobie. Hij weet niet hoe hij hier aan is gekomen, en er vanaf komen is nog ingewikkelder. Dat hij rare polaroidfoto’s´s ontvangt maakt het niet beter. Eigenlijk alleen maar slechter en wordt de noodzaak om zijn angst, en de herkomst en reden van de foto´s, uit te zoeken alleen maar groter.

Spannend verhaal, soms overhangend naar het bovenaardse, dan weer op aarde teruggeworpen in de realiteit. Lance laat je alle kanten op gaan met je gedachte. Hoe zoek je in hemelsnaam uit waar de onbekende grafstenen van de polaroidfoto’s´s staan? Amerika is wat dat betreft wel een erg groot land om zoiets te moeten uitzoeken en wat wordt er nou precies eigenlijk met die foto’s en hun onderschriften bedoeld? Heeft het te maken met het geestenrijk, met reïncarnatie of is het gewoon iets simpel normaal alledaags? Pas in de laatste hoofdstukken waar Jason zich kleine details van zijn verleden gaat herinneren gaat er bij jou als lezer ook een lampje branden. Leuk geschreven, ook over de relatie van Jason en zijn vrouw, die zelfs ook de nodige bagage heeft.

Een attractief boek met spanning, mysterie en romantiek rond gehusseld tot een goede mix, niets mis mee.

320

9789024531561