Jeugd De Fontein Maart 2009

Vriendinnen ruzie!

De personages worden voldoende uitgediept om ze goed te leren kennen en er wordt niet gerefereerd aan voorgaande delen.

Het ene moment ben je verliefd en kan het niet beter. Het andere moment heb je ruzie met je beste vriendinnen en zit je in de pauze alleen. Herkenbaar? Ellen vindt helaas van wel.

Ellen, Nadine en Maud doen alles samen. Maar dan wordt Ellen volledig in beslag genomen door haar nieuwe vriendje, is Nadine verliefd op een jongen die ze op internet heeft ontmoet en is Maud verdrietig omdat haar hamster dood is. Ze zijn alle drie met zichzelf bezig, waardoor er misverstanden ontstaan. Ze krijgen ruzie, met als gevolg dat Maud en Nadine nog steeds alles samen doen, maar Ellen er alleen voor staat.

Ellen heeft het moeilijk: haar vader en stiefmoeder hebben onafgebroken ruzie, haar broertje is irritant en haar vriendinnen sluiten haar buiten. Haar perfecte vriendje blijkt toch niet zo perfect te zijn als ze dacht. Als ze met zijn allen op een feestje zijn, doet hij bovendien iets onvergeeflijks. Hij zoent met iemand anders. En niet zomaar iemand anders. Hij zoent met Maud.

Vriendinnen ruzie is heerlijk herkenbaar! Wie heeft er in zijn pubertijd niet geregeld gedoe met zijn ouders en is onzeker over jongens? Tot overmaat van ramp gaat het steeds vaker mis tussen Ellen en haar twee beste vriendinnen. Al snel komt ze alleen te staan in dit valt haar zwaar. Haar klasgenoten zijn makkelijk beïnvloedbaar en dat heeft gevolgen voor Ellen. Wat kan ze doen om weer bij de groep te horen?

Dit is het vierde deel in de serie. Het boek is prima te lezen zonder voorgaande delen gelezen te hebben.  De personages worden voldoende uitgediept om ze goed te leren kennen en er wordt niet gerefereerd aan voorgaande delen.  Ondank dat Ellen niet bijster veel meemaakt, vlieg je door de bladzijden heen. Een geloofwaardig boek en herkenbaar verhaal.

191

9789026126000