Thriller & Spanning De Boekerij Juli 2010

Vrees het ergste

De auteur heeft de beste spanning voor de laatste bladzijdes bewaard, waarbij hij een flinke, doch enorm originele draai eraan heeft gegeven.

De ergste dag uit het leven van Tim Blake begint met het bakken van een roerei voor zijn dochter Sydney. Ze logeert de hele zomer bij hem en heeft een vakantiebaantje bij een hotel in de buurt. Wanneer Sydney die dag na haar werk niet thuiskomt, denkt Tim dat ze met vrienden op stap is. Wanneer ze haar mobieltje niet opneemt gaat hij zich zorgen maken. Naarmate de avond verstrijkt neemt zijn onrust toe. En wanneer de manager van het hotel nog nooit van Sydney blijkt te hebben gehoord, raakt hij in paniek. Wat deed Sydney elke dag als ze kennelijk niet naar het hotel ging? Was er iets dat ze niet aan haar vader kon of mocht vertellen? In zijn wanhopige zoektocht naar Sydney is er een dubieuze geruststelling: Sydney kan niet dood zijn, want een aantal zeer louche types zijn ook naar haar op zoek…

Een erg leuk, intrigerend en spannend boek. In een vlotte stijl geschreven en ook goed opgebouwd over alle bladzijdes van het boek. De schrijfstijl van Barclay doet mij erg denken aan die van Simon Kernick. Het gaat in dit boek ook over een gewone, doodnormale man die, omdat zijn dochter op onverklaarbare wijze verdwijnt, plotseling geconfronteerd wordt allerlei criminele mensen en rare situaties in zijn zoektocht naar zijn dochter.

Het verhaal laat ook geen enkele tip los over waar zij heen is, en je gaat dus echt samen op zoek met Tim naar zijn dochter.

Tim is een sympathiek hoofdpersoon en je leeft dan ook mee met wat hij allemaal moet ondergaan en alle narigheid waar hij in terecht komt. De auteur heeft de beste spanning voor de laatste bladzijdes bewaard, waarbij hij een flinke, doch enorm originele draai eraan heeft gegeven. Maar eigenlijk is het over het geheel gezien een boek geworden van moeilijk valt weg te leggen, niet doen dus!

400

9789022555378