Thriller & Spanning De Kern Juni 2007

Vreemd bloed

Kirsty Crawford is een auteur die schrijft met veel gevoel voor haar hoofdrolspelers.

Ruth en Ned zijn stapelgek op elkaar en al snel hebben ze een trouwdatum geprikt. Maar bij de liefde gaat het nooit om twee personen alleen. Ook de schoonfamilie en vrienden van je partner krijg je erbij. Maar Ruth begrijpt haar aanstaande schoonmoeder niet en vindt haar tot overmaat van ramp niet eens aardig. Maar ligt het allemaal aan Ruth of is heeft ze echt van haar schoonmoeder te vrezen?

Met de vrienden van haar aanstaande man kan Ruth het in eerste instantie goed vinden maar gaandeweg komen de onderlinge relaties van vroeger aan het licht. Terwijl Ruth zich met haar toekomst bezig zou moeten houden, raakt ze meer en meer verstrikt in het verleden. Wat is er allemaal voorgevallen in de vriendenclub van Ned? Haalt ze zich van alles in haar hoofd? Is Ned wel verandert vergeleken met vroeger of zijn hij en zijn vrienden nog steeds bezig met machtsspelletjes van toen?

Kirsty Crawford is een auteur die schrijft met veel gevoel voor haar hoofdrolspelers. Hierdoor leef je extra mee met Ruth. Je kan je voorstellen en indenken hoe Ruth zich moet voelen: alle onzekerheid die ze heeft en het gevoel dat ze zich steeds meer moet bewijzen voor haar schoonfamilie en de vrienden van Ned. Ruth raakt hier steeds meer door in beslag genomen en al snel wordt het een soort obsessie voor haar. Op een gegeven moment gebeuren er rare dingen in haar omgeving en begint ze aan zichzelf te twijfelen. Gebeuren al deze dingen wel echt?

Toch is het boek niet bijster spannend, echter wel vermakelijk. Het boek heeft meer weg van een roman dan van een thriller. De voorkant van het boek kan je een verkeerd beeld geven over de inhoud ervan. De schoonmoeder in het boek is een ware heks en alle vooroordelen over schoonmoeders komen aan bod. Ik moest er wel om lachen, maar voor de lieve schoonmoeders onder ons gaat dit natuurlijk niet op.

352

9789032503802