Literatuur & Romans Karakter Uitgevers Oktober 2014

Voor altijd verliefd

Voor altijd verliefd is een typisch vakantieboek, niet al te ingewikkeld en ontspannend.

Rush had beloofd voor altijd bij haar te blijven. Maar beloftes kunnen gebroken worden. In tweestrijd tussen de liefde voor zijn familie en zijn liefde voor Blaire, moet Rush een manier vinden de een te behouden zonder de ander kwijt te raken. Maar helaas is er geen plaats voor beide.

De boeken in de Verboden vrucht-serie lezen makkelijk. Voor je het weet heb je een deel uit. Zo las ik Voor altijd verliefd meteen nadat ik Nooit verliefd uit had gelezen. In dit derde deel speelt de zus van Rush, Nan, een grotere rol. Nadat ze erachter is gekomen dat Abe niet haar echte vader is maar Kiro, en dat hij ook nog een andere dochter heeft, maakt ze zijn leven zuur. Nan kan het niet verkroppen dat Kiro wel voor zijn andere dochter, Harlow, heeft ‘gezorgd’ maar niet voor haar. Dean en Kiro roepen de hulp in van Rush.

Rush staat wederom voor een dilemma. Nan, die aan de ene kant veel energie vergt maar toch zijn zus blijft en Blaire, zijn verloofde die ook nog eens zwanger is van zijn eerste kind. Om hem bij te staan in zijn interventie, gaat Blaire met Rush mee naar LA. De plaats waar Dean, Kiro en Harlow wonen. Maar al snel wordt het Blaire teveel en vertrekt zij onder iemand ervan op de hoogte te stellen naar Abe, haar vader. Rush realiseert zich dat Blaire zijn alles is en gaat haar achterna. Blaire vraagt zicht af of hij haar en de baby wel op de eerste plek zal plaatsen.

Voor altijd verliefd is het derde deel. Ook dit boek is simpel geschreven. Net als de vorige boeken bestaan de hoofdstukken ook uit het perspectief van Blaire en Rush. De personages zijn voldoende uitgediept. Vooral Nan is duidelijk een veeleisende diva. Alleen Blaire zou in dit deel wat meer naar voren mogen treden. Het is een typisch vakantieboek, niet al te ingewikkeld en ontspannend.

256

9789045204888