Jeugd AquaZZ Maart 2015

Voor altijd

Ondanks dat voor mij het echte thriller-gevoel wegbleef, heb ik hem met plezier gelezen.

Luna en Niccolai zijn stapelverliefd op elkaar en tot Luna´s vreugde valt Niccolai goed in de smaak bij haar familie. Behalve dan bij haar oudere broer Rick. Hij vertrouwt hem niet, verzamelt bewijs dat Niccolai niet deugt en probeert zijn zus te waarschuwen. Luna gelooft hem niet, maar langzaamaan komt er twijfel bij Luna. Want Niccolai wil niet dat ze zijn moeder ontmoet en is wel erg kortaf als ze iets over hem en zijn familie wil weten, hij wordt zelfs bijna boos als ze er naar vraagt. Wat heeft hij te verbergen, heeft Rick dan toch gelijk?

In de proloog proberen twee personen in het holst van de nacht een lichaam te begraven. Dit sleept je al gelijk het verhaal in, maar algauw verandert het boek meer in een roman dan een thriller. Ik betrapte mezelf er zelfs op dat ik de proloog bijna vergeten was, tot ik in het laatste deel van het boek kwam.

Het is een boek dat gaat over liefde en vertrouwen en hoe mishandeling het leven van een kind tekent, waardoor hij op latere leeftijd moeite heeft met relaties opbouwen met andere personen. Er wordt verteld vanuit vier perspectieven: Luna, Niccolai, Niccolai’s moeder en Luna’s beste vriendin Quinty. Dit geeft een mooie kijk in wat er allemaal precies speelt, maar misschien als het gezichtspunt van Niccolai was weggelaten, het boek spannender zou zijn geweest omdat zijn gevoelens voor Luna heel duidelijk blijken en het moeilijk is hem te verdenken van verkeerde motieven.

Het verhaal leest vlot en heeft aan het eind een verrassende twist op de proloog. Ondanks dat voor mij het echte thriller-gevoel wegbleef, heb ik hem met plezier gelezen.

180

9789491897337