Chicklit Truth And Dare Juni 2006

Voor altijd

De manier van vertellen maakt het van deze tijd, terwijl het verhaal een beetje een ouderwets sprookje is en van alle tijden.

Al sinds hun kindertijd zijn Rosie en Alex onafscheidelijk. Rosie is dan ook ontroostbaar als Alex met zijn familie van Dublin naar Boston verhuist. Rosie besluit om naar de hotelschool in Boston te gaan als ze van school af is. Zo hoeven ze elkaar maar een jaar te missen. Maar het loopt anders. Rosie raakt zwanger en blijft bij haar ouders wonen om voor haar dochtertje te kunnen zorgen, terwijl Alex met een Amerikaanse trouwt.

Hun magische band houdt beiden op de been tijdens alle ups en downs in hun levens, maar geen van beiden weet of hun vriendschap de jaren en kilometers – of nieuwe relaties – zal overleven. In Rosie’s achterhoofd speelt altijd de vraag of ze misschien ooit meer hadden kunnen worden dan goede vrienden. Misverstanden, omstandigheden en pure pech hebben hen uit elkaar gehouden, maar als de ultieme kans zich aandient, zullen ze dan alles op het spel zetten voor echte liefde?

Voor altijd is een echt romantisch verhaal met Rosie en Alex in de hoofdrollen. Twee totaal verschillende personen. Al van jongs af aan zijn ze onafscheidelijk en dit blijft zo, zelfs als Alex naar Boston verhuist. Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende perspectieven maar met de nadruk op die van Rosie en Alex. Al komt ook de dochter van Rosie aan het woord en lezen we bijvoorbeeld ook vanuit het perspectief van de ouders, zus of beste vriendin van Rosie. Dit maakt het verhaal boeiend en afwisselend. Je hoort zo ook hoe omstanders uit de intieme kring over de hele situatie denken.

Het verhaal leest makkelijk weg door de korte hoofdstukken en een vrij simpel taalgebruik. Het verhaal wordt weergegeven door middel van e-mails, brieven en chatcontacten. De manier van vertellen maakt het van deze tijd, terwijl het verhaal een beetje een ouderwets sprookje is en van alle tijden. Af en toe werkt het verhaal wat frustrerend. Rosie en Alex blijven maar om elkaar heen draaien, en dat blijft jaren duren. Als lezer zou je soms willen dat het iets vlotter ging.

Als je van een verhaal houdt met een romantische inslag moet je dit boek zeker aanschaffen. Ahern stelt haar lezers niet teleur.

430

9789049999636