Chicklit Xander Uitgevers Juni 2014

Volle overgave

Midden in het verhaal eindigt het boek. Het verhaal wordt abrupt onderbroken en ik heb niet het gevoel dat de verhaallijnen volledig zijn afgerond.

Emma is weer verliefd op haar jeugdliefde James – inmiddels een wereldberoemde zanger – en de liefde is wederzijds. Maar een relatie met iemand die altijd op reis is en hordes groupies achter zich aan heeft lopen, gaat niet altijd over rozen. Gelukkig kan Emma terugvallen op haar familie en dat brengt een onverwachte vriendschap met zich mee…

Volle overgave is het tweede deel van de Bootcamp-reeks. Het eerste deel heb ik niet gelezen en dat blijkt gelukkig geen enkel probleem om dit verhaal te begrijpen. Jasmine valt soms kort terug op gebeurtenissen uit het eerste deel. Dit doet ze op zo’n manier dat het lezers die het eerste deel gelezen hebben niet stoort, en lezers die niet bekend waren met de reeks het verhaal prima kunnen begrijpen.

In het tweede deel draait alles om Emma haar liefde voor James en haar problemen op het werk. Ze krijgt twijfels over haar relatie en er ontstaan gevoelens voor een andere man. Ondertussen wil haar leidinggevende van haar werk wraak nemen op Emma en doet zodoende alles om haar te kunnen ontslaan.

Volle overgave is een prettig verhaal in vlotte schrijfstijl. Jasmine hanteert korte en vlotte zinnen waardoor je werkelijk door het boek heen vliegt. De korte hoofdstukken dragen daar zeker aan bij. Ook gebeurt er voldoende in het verhaal om de aandacht van de lezer vast te houden, al is het wel behoorlijk voorspelbaar allemaal. Daar stoor ik me echter geen moment aan. Waar ik me wel regelmatig aan stoor is de ongeloofwaardigheid van het verhaal. Dat iemand niet eens weet wie haar neven en nichten zijn is mij net een brug te ver. Hetzelfde geldt voor de acties die plaatsvinden op haar werk. Emma wordt zonder pardon voor schut gezet tijdens een vergadering en iedereen lacht haar, zonder reden, uit. In een volwassen werksituatie zou dat niet gebeuren, zeker niet bij een jonge high potential die net zelf leidinggevende is geworden. Dat getuigt van wel erg veel lef onder het andere personeel.

Toch was Jasmine prima op weg, mede door haar prettige schrijfstijl. Zij weet mij echter enigszins verbaasd achter te laten nadat ik het boek uit heb. Werkelijk midden in het verhaal eindigt het boek. Het verhaal wordt abrupt onderbroken en ik heb niet het gevoel dat de verhaallijnen volledig zijn afgerond. Dit wekt ergernis bij mij op. Ik vind het vervelend dat geen van de verhaallijnen wordt afgerond en je ‘verplicht’ het laatste deel moet lezen.

205

9789401602099