Thriller & Spanning De Boekerij Juni 2011

Vlucht

Dit spannende verhaal is in een makkelijk te volgen stijl geschreven en is spannend van het begin tot het eind.

Luke Dantry is een onopvallende computernerd die voor de denktank van zijn stiefvader werkt en mensen opspoort die via internet hun extremistische denkbeelden de wereld in helpen. Tijdens zijn speurtocht stuit hij op een groep terroristen: the Night Road, verantwoordelijk voor verschillende recent gepleegde aanslagen. Al snel wordt duidelijk dat hun activiteiten tot op heden slechts een vingeroefening waren en dat ze zich voorbereiden op een aanslag die ieder voorstellingsvermogen te boven gaat: Hellfire. Luke denkt dat zijn identiteit niet bij hen bekend is, maar de leden van The Night Road blijken hem op het spoor te zijn. In een wervelende race tegen de klok moet Luke van stad naar stad trekken om achter de identiteit van de leden van The Night Road te komen. En tijdens deze ontmaskeringen komt hij tot schokkende ontdekkingen.

Een zinderend verhaal met 414 bladzijden van spanning, dubbele bodems en actie. Je krijgt te maken met niet één, maar maar liefst twee geheime bewegingen: The Night road en Quicksilver.
Ieder personage in dit boek, op Luke na, heeft een geheim, een geheime agenda of spreekt gewoon de waarheid niet. Met de terroristengroep is ook een grote som geld gemoeid, ook dit zorgt voor de nodige problemen. De beheerder van het geld wordt onder druk gezet en dit zorgt ervoor dat Luke in het verhaal wordt betrokken: hij wordt door de geldbeheerder ontvoerd om zijn stiefvader onder druk te zetten. En elke groep heeft natuurlijk zijn eigen team om de rommel op te ruimen of om problemen te verhelpen, terwijl iedereen op het geld aast.

Dit spannende verhaal is in een makkelijk te volgen stijl geschreven en is spannend van het begin tot het eind. Eigenlijk was dit voor mij best onverwacht: als je op de achterkant van dit boek afgaat, verwacht je dit allemaal niet. Goed, je verwacht wel een spannend verhaal maar niet dit… Maar ik was dan ook aangenaam verrast: een leuk verhaal met geen enkel saai moment. Het loopt lekker door en is ingenieus in elkaar gezet, leuke karakters en goed uitgewerkte situaties. En natuurlijk nagel kluivend spannend…

Jeff Abbott is beslist een auteur die geen half werk levert, en dit is zo’n soort verhaal wat een verfilming wel waard is, met voldoende karakters om een echte sterrencast te rechtvaardigen en spannende actiescènes die dan van het scherm zouden spatten.

414

978 90 225 5306 0