Thriller & Spanning De Boekerij September 2009

Verzwegen

Verzwegen is voornamelijk een intrigerend verhaal. Echt spannend is het boek niet, maar toch is het lastig om het boek weg te leggen.

Kan je grootste geheim verborgen blijven? Nathan is de ergste nacht van zijn leven nooit vergeten: het feestje dat tot de plotselinge dood van een jonge vrouw leidde. Alleen hij en Bob weten wat er echt is gebeurd en ze hebben afgesproken hier nooit over te praten. Jaren later staat Bob onaangekondigd op de stoep met een verschrikkelijke mededeling, die Nathan’s leven compleet overhoop gooit. Want Nathan heeft nog meer geheimen. Geheimen die alles wat hij heeft opgebouwd kunnen verwoesten. En Bob heeft er nog geen idee van hoe ver Nathan bereid is te gaan om ervoor te zorgen dat die geheimen ook begraven blijven…

Verzwegen is voornamelijk een intrigerend verhaal. Echt spannend is het boek niet, maar toch is het lastig om het boek weg te leggen. In dit boek staat voornamelijk Nathan centraal. Tijdens een wilde nacht met een goede vriend, overlijd een jongedame van slecht 19 jaar oud. Bob en Nathan besluiten haar in een bos te begraven en te zwijgen. Tientallen jaren later, wanneer Nathan zijn leven weer heeft opgepakt, staat Bob voor de deur. Er komen woningen waar zij het lijk hebben begraven, er moet dus snel een oplossing komen willen ze uit handen van justitie blijven.

Het boek gaat meteen snel van start met de confrontatie tussen de twee voormalig vrienden. Je zit gelijk in het verhaal. Al snel wordt de lezer mee terug genomen naar het verleden, hoe alles zo ver heeft kunnen komen. Hoe verder het verhaal vordert, hoe absurder het wordt en hoe verder je in het verhaal gezogen wordt. Vooral Nathan leren we in dit verhaal goed kennen, al worden de overige personages tevens voldoende uitgediept.

Enig minpuntje aan dit boek is hoe Nathan het uiteindelijk allemaal probeert op te lossen in het plot. Zeker wanneer hij in contact komt met een oud politieagent wordt het verhaal wat ongeloofwaardiger. Ik kan hier verder niet teveel over vertellen aangezien dat het verhaal teniet zou doen.

Prima boek van Cross, ik ga zeker vaker boeken van hem lezen.

287

9789022552216