Thriller & Spanning The House of Books Mei 2009

Verloren zielen

Jackson heeft weer een weergaloze thriller neergezet waar de spanning van afdruipt.

In minder dan twee jaar tijd zijn er aan het All Saints College vier meisjes verdwenen. Alle vier waren ze ‘verloren zielen’, kwetsbare meisjes om wie niemand iets gaf. De politie denkt dat ze zijn weggelopen, maar Kristi Bentz, de dochter van een rechercheur in New Orleans, vermoedt dat iets hen verbindt, iets angstaanjagends. Ze besluit zich opnieuw als studente in te schrijven en hun stappen te volgen.

All Saints College is erg veranderd sinds Kristi er studeerde. De universiteit heeft een reputatie verworven met leergangen als het bijzonder populaire ‘De invloed van vampirisme op de moderne cultuur en literatuur’. Er wordt gefluisterd over een duistere cultus waarvan de leden flesjes bloed om hun nek dragen. Om de waarheid te vinden moet Kristi de rol spelen van een verloren ziel. Hoe dieper ze gaat, hoe meer Kristi zich begint af te vragen of ze de jager is of de prooi.

Kristi is een stoere meid, maar baalt dat ze zich zo afhankelijk voelt van haar vader. Ze besluit op kamers te gaan wonen en weer te gaan studeren. Het All Saints College lijkt de prima plek. Ze heeft wel gelezen en gehoord over de vermiste meisjes maar zoekt er niet veel achter totdat ze op de kamer gaat wonen van een van de vermiste meisjes, Tara. Dan gaat het kriebelen bij Kristi en gaat ze op onderzoek uit met alle gevolgen van dien.

Kristi kennen we van de eerdere boeken van Jackson, het is leuk voor dit verhaal om die eerst te lezen voor het totale plaatje. Kristi heeft veel meegemaakt dat wordt gedeeltelijk uitgelegd in Verloren zielen. Kristi heeft hierdoor een spirituele gave gekregen, wat voor een extra spannend tintje in het boek zorgt.

Jackson heeft weer een weergaloze thriller neergezet waar de spanning van afdruipt. Soms worden er iets teveel gebeurtenissen herhaald zoals dat Kristi de kamer huurt van het vermiste meisje Tara. Na dit drie keer gelezen te hebben weten we dat wel.  Verder is het een weergaloze thriller die je in een ruk moet uitlezen. En nu maar hopen dat we vader en dochter Bentz weer tegen komen in het volgende verhaal van Jackson.

415

9789044322743