Thriller & Spanning De Boekerij Mei 2013

Verloren vrouw

Het boek is opgedeeld in verschillende delen, waardoor je perspectief, je verdenkingen en je sympathie steeds verschuift. Een intrigerend boek vol plot-twists, onvoorspelbare personages en een diepe psychologische onderbouwing.

Wie ben je? Wat hebben we elkaar aangedaan?

Dat zijn de vragen die Nick Dunne zichzelf stelt op de morgen van zijn vijfde trouwdag, als zijn vrouw Amy plotseling verdwenen is. De politie verdenkt Nick. Amy’s vrienden onthullen dat ze bang voor hem was en dingen voor hem verborgen hield. Hij zweert dat het niet waar is. Forensisch onderzoek van zijn computer onthult aparte googleresultaten. Hij zegt dat ze niet van hem zijn. En dan zijn er de verdachte oproepen op zijn mobiele telefoon.

Wat is er gebeurd met Nicks mooie, intelligente vrouw?

Mijn ultieme leestip voor Verloren vrouw is; vergeet alles om je heen en stort je op dit verhaal. De ontwikkelingen zijn ongelooflijk en Gillian Flynn geeft een eng nauwkeurig inkijkje in het huwelijksleven van Nick en Amy. Ze kruipt in hun huid, en daarmee onder de huid van haar lezers. Verloren vrouw is briljant opgezet. Het boek is opgedeeld in verschillende delen, waardoor je perspectief, je verdenkingen en je sympathie steeds verschuift. Erg indrukwekkend gedaan.

De vraag wat er nu werkelijk gebeurd is, staat vooral in het eerste deel centraal. Wanneer dit echter bekend is, neemt het iets van de spanning weg, maar dit wordt overgenomen door de vraag: hoe gaat dit eindigen? Zonder al teveel weg te geven over het plot kan ik zeggen dat dit boek me helemaal in zijn greep hield. Het is spannend, goed geschreven – Gillian Flynn heeft een hele fijne schrijfstijl – en het is verrassend; je weet niet waar je aan toe bent en hoe het verhaal zich verder gaat ontwikkelen. Gevolg: een intrigerend boek vol plot-twists, onvoorspelbare personages en een diepe psychologische onderbouwing.

De verfilming van Verloren vrouw is inmiddels een feit, en draait onder de naam Gone Girl in de bioscopen. Ik ben erg benieuwd hoe Hollywood deze intrigerende, intelligente en vooral briljant opgezette thriller vertaalt naar het witte doek.

BadgesVerfilmd

448

9789022566893