Jeugd The House of Books Februari 2006

Verblind

Verblind is het tweede boek van Mel Wallis de Vries en valt onder de categorie jeugdthrillers. Laat je hierdoor absoluut niet weerhouden om haar boeken te lezen! Verblind is een ontzettend spannend boek en een echte pageturner.

Max, Nina, Edith, Merlijn, Sjoerd, Maaike en Alexander zijn Amsterdamse scholieren die in de eindexamenklas zitten. Roos zit twee klassen lager en is een populair meisje. Haar ouders zijn gescheiden en ze woont bij haar vader, die weinig tijd voor haar heeft. Wanneer ze verliefd wordt op Alexander, wordt ze liefdevol opgenomen door het vriendengroepje. Als Roos op een dag het lichaam van de gewurgde Maaike vindt, belt ze meteen 112.

De groep lamgeslagen van verdriet, totaal van de kaart en erg emotioneel. Sjoerd is er kapot van aangezien Maaike zijn vriendin was. Maaike lijkt het slachtoffer van een criminele afrekening: haar vader, een bekende topadvocaat, was bezig met een grote zaak tegen de Amsterdamse onderwereld.

Niet veel later valt er nog een slachtoffer en slaat de twijfel bij Roos toe. Wie heeft er nog meer belang bij de dood van Maaike? Langzaam vallen alle puzzelstukjes op hun plaats. Maar wil Roos de waarheid wel zien? Vrienden doen geheimzinnig en dan krijgen ze ook nog Claire Kuipers van de politie achter zich aan. Ze stelt zich steeds opdringeriger op aan Roos en komt met lastige en vervelende vragenÂ…

Verblind is het tweede boek van Mel Wallis de Vries en valt onder de categorie jeugdthrillers. Laat je hierdoor absoluut niet weerhouden om haar boeken te lezen! Verblind is een ontzettend spannend boek en een echte pageturner. Je blijft maar doorlezen omdat je graag wilt weten hoe het allemaal afloopt. Het boek bevat hoofdstukken uit zowel heden als verleden. Dit is echter niet verwarrend om te lezen, maar schept eerder een goed totaalbeeld van de situatie. Ook krijg je op die manier meer achtergrondinformatie over het groepje vrienden.

Vooral met Roos leef je ontzettend mee. Net als haar wilde ik graag als weten wat er toch precies aan de hand was en wat er allemaal speelde. Het is haast onvoorstelbaar dat je een vriendin gewurgd in haar slaapkamer vindt. Wie doet er nou zoiets? Dit maakt dat je het, net als Roos, tot op de bodem uit wilt zoeken. Mel Wallis de Vries laat je voelen hoe je het onderste uit de kan wilt halen. Knap dat de schrijfster je zo aan het boek gekluisterd weet te houden.

Het boek is zeker een aanrader en laat je dan ook niet weerhouden het te lezen omdat het boek in de categorie jeugdthrillers valt. In een adem lees je het boek uit.

206

9789044316018