Chicklit The House of Books Mei 2015

Vakantie bij Tiffany’s

Een amuserend verhaal met een zomers tintje. Vanwege de luchtige eenvoud een echte weglezer.

Twee maanden voor haar huwelijk wordt Angy gedumpt door haar verloofde. Woest en verdrietig vertrekt ze naar Italië, waar ze een vakantiebaantje vindt bij Tiffany’s, een hotel in jarenzestigstijl waar alles herinnert aan de film Breakfast at Tiffany’s. Angy kan het meteen goed vinden met alle gasten, behalve met Renato, de macho adjunct-directeur van het hotel. Hij is onverdraaglijk hufterig maar heeft onweerstaanbare groene ogen en is zó knap. Angy vindt de mysterieuze Giulio van kamer acht veel aardiger, hoewel hij duidelijk iets te verbergen heeft. Wie is hij? In het romantisch gelegen hotel Tiffany’s aan de Adriatische kust blijkt niets onmogelijk.
Vakantie bij Tiffany’s is een echt meidenverhaal vol liefdesperikelen, herkenning en zwijmelmomenten. De hoofdpersoon, Angy, is een jonge meid die voornamelijk met haar hoofd in de wolken loopt. Een dame die verliefd wordt op elke knappe man die ze tegenkomt. Francesca Baldacci heeft het melodramatische karakter van Sucy met stijl en humor vorm gegeven. Het personage van Suzy is redelijk over the top. Zo nu en dan krijg je gewoon plaatsvervangende schaamte en zou je haar wel eens goed door elkaar willen schudden. De film Breakfast at Tiffany’s is mij niet bekend, wat het lastig maakt daar een beeld bij te vormen. Al is het verhaal grotendeels voorspelbaar, het blijft toch interessant.
Een amuserend verhaal met een zomers tintje. Vanwege de luchtige eenvoud een echte weglezer. Dus zak lekker onderuit in je relaxte tuinstoel en sla aan het lezen. Je hebt dit boek zo uit.

304

9789044346275