Thriller & Spanning A.W. Bruna Mei 2011

Uitschot

Uitschot is het zoveelste boek van Robinson dat terecht een sterke literaire thriller genoemd mag worden. Het verhaal zit vol intriges rondom de ontvoering van Banks dochter.

Voor inspecteur Alan Banks lopen werk en privé op angstaanjagende wijze door elkaar wanneer zijn dochter Tracy verliefd wordt op Jaff McCready, het vriendje van haar beste vriendin. Jaff is een charmante jongeman, die onder zijn knappe uiterlijk een ijskoude, zieke geest verbergt. Daar komt Tracy zelf ook achter maar dan is het al te laat. Terwijl Banks op vakantie is, wordt er een geladen pistool gevonden dat van Jaff blijkt te zijn. Jaff slaat op de vlucht en sleurt Tracy met zich mee. De twee verschuilen zich in haar vaders huis. Voordat Tracy beseft hoe ernstig de situatie eigenlijk is, is ze Jaffs gijzelaar geworden. De radeloze Alan Banks staat vervolgens voor een bijna onmogelijke opdracht: de liefde voor zijn dochter, die gevangen wordt gehouden in zijn eigen huis, niet in de weg te laten staan van zijn werk als politieman. Wie is slimmer, de doorgewinterde vader of de gewetenloze bad boy?

Uitschot is het zoveelste boek van Robinson dat terecht een sterke literaire thriller genoemd mag worden. Het verhaal zit vol intriges rondom de ontvoering van Banks dochter. Daarnaast moet Banks vaak moeilijk beslissingen nemen waarmee hij het leven van zijn dochter en zijn baan op het spel zet. Als hij Tracy wil bevrijden zal hij toch een keuze moeten maken, maar welke? Robinson heeft veel oog gehad voor zijn personages. Dit geeft het verhaal meer duidelijkheid. Uitschot is een spannend boek waarin mysterie en geraffineerdheid de boventoon voeren.

331

9789022999264