Thriller & Spanning Xander Uitgevers Juli 2014

Tweelingzusje

Het plot zit goed in elkaar, al is het motief wat simpel. Dit was het tweede boek dat ik las van Higgins Clark, en in haar boek Onder mijn huid viel het motief mij ook al op.

De tweelingzusjes Kelly en Kathy zijn drie jaar geworden. ’s Middags vieren ze hun verjaardagsfeestje in hun nieuwe huis. ’s Avonds gaan hun ouders naar een officieel diner en laten de jarige meisjes achter onder de hoede van de oppas. Als zij weer thuiskomen wacht de politie hen op: de meisjes zijn verdwenen, de babysitter is bewusteloos en er ligt een briefje waarin acht miljoen dollar losgeld wordt geëist. Dit is de ergste nachtmerrie voor een ouder…

Tweelingzusje is een vermakelijk verhaal van Higgins Clark. Van begin af aan weet het te boeien, ondanks dat het nergens echt spannend wordt. In het verhaal volgen we een echtpaar van begin dertig wiens tweelingdochters worden ontvoerd. Na betaling van het losgeld wordt één van hen vrij gelaten. De ander wordt echter, tegen de afspraken in, vastgehouden. Wat is er gebeurd? Is ze overleden of leeft ze nog en is er meer aan de hand?

Bij het lezen van de achterflap had ik mij ingesteld op een wat ongeloofwaardig verhaal. Telepathie tussen tweelingzussen… Het zal toch niet dat op die ‘simpele’ manier de zaak wordt opgelost? Gelukkig kiest Higgins Clark hier niet voor. De telepathische band tussen de zusjes speelt zeker een rol, maar gedegen politiewerk doet de rest.

Het plot zit goed in elkaar, al is het motief wat simpel. Dit was het tweede boek dat ik las van Higgins Clark, en in haar boek Onder mijn huid viel het motief mij ook al op. Daardoor doen de verhalen van Higgins Clark mij enigszins denken aan chicklit onder de thrillers. Niet heel spannend, maar een trhiller ‘light’ welke lekker weg leest en de fans van deze auteur niet zal teleurstellen. Ik kijk zeker uit naar de boeken die nog gaan verschijnen van deze auteur!

304

9789401602396