Chicklit Zomer en Keuning Mei 2009

Trouwen

Het taalgebruik is simpel en de karakters ontwikkelen zich weinig gedurende het verhaal. Het is niet zo dat je echt meeleeft met een van de karakters en dat is een gemiste kans.

Als Marieke van Rick een huwelijksaanzoek krijgt, is ze helemaal in de wolken, al had ze van Ricks vriend Dave gehoord dat Rick gezien was met een mooie blonde vrouw. Ze denkt er niet meer aan, totdat ze van haar nieuwe winkelhulp, Anouk een verhaal hoort, waar Marieke zich wel in herkent. Een vreemd 06-nummer in Ricks overhemd én een lingeriesetje dat bezorgd wordt dat écht haar maat niet is, doet de twijfel toenemen. Ze neemt haar hartsvriendin in vertrouwen en tijdens een weekendje weg besluiten ze het nummer te bellen om te horen wie er opneemt. Het blijkt ene Valerie te zijn die nog nooit van Rick heeft gehoord. Ja ja! Van het komt het ander en dan is het Rick die bij Marieke verhaal komt halen!

Het tweede boek van Verwoert leest net als haar debuut lekker makkelijk weg. Het taalgebruik is simpel en de karakters ontwikkelen zich weinig gedurende het verhaal. Het is niet zo dat je echt meeleeft met een van de karakters en dat is een gemiste kans, aangezien enkele personages wel heftige dingen meemaken. Verder is hoofdpersoon Marieke af en toe te optimistisch ingesteld. Terwijl ze haar aanstaande man ervan verdenkt vreemd te gaan, gaat ze heerlijk een weekend weg met vriendinnen. Af en toe wordt het verhaal hierdoor ongeloofwaardig. Dat maakt het verhaal er echter niet minder vermakelijk op. Het leest makkelijk weg en de gebeurtenissen in het verhaal zijn herkenbaar. Ook de band tussen Marieke en haar vriendinnen is herkenbaar. Helaas viel het plot wat tegen. Dit had wel wat spannender gekund, nu valt het hele verhaal wel op erg voorspelbare en weinig originele manier samen.

Desondanks heerlijk leesvoer voor op vakantie of voor een dagje strand! Een makkelijke weglezer met vrij herkenbare gebeurtenissen om even mee weg te dromen en te ontsnappen aan de realiteit.

200

9789059774131