Thriller & Spanning De Boekerij November 2007

Tegenaanval

Het plot in dit boek zet je op het puntje van je stoel en maakt het erg moeilijk dit boek weg te leggen voordat je weet hoe dit afgelopen is.

Twee zeer verschillende mannen: de een de meest gevierde held  van Groot-Brittannië en de ander  een gebroken veteraan die in een achterbuurt van Londen woont. Bijna twintig jaar geleden kruisten hun wegen elkaar. John Porter was betrokken bij een reddingsactie tijdens de gijzelcrisis in Libanon in 1989. De inval liep uit op een drama waarbij enkele soldaten werden gedood. Uit schuldgevoel heeft John zijn toevlucht gezocht in de drank. Kolonel  Peregrine Collinson was betrokken bij dezelfde aanval. Hij kreeg een eremedaille en verwierf een heldenstatus. En nieuwe gijzelingsactie in het Midden-Oosten brengt de twee weer samen. Wie zal deze keer als held uit de strijd komen?

De hoofdpersoon in dit boek is John Porter, een aan lagerwal geraakte veteraan met een drankprobleem uit schuldgevoel geboren. Het tweede personage is Peregrine Collinson die omhoog geklommen is in de politiek vanwege zijn heldenstatus. Vervolgens krijgen we ook nog te maken met  Katie Dartmouth, de gegijzelde vrouw. En Hassad, haar gijzelnemer.

Wat fijn om weer eens zo’n super spannend  boek te lezen! De manier waarop de auteur zijn hoofdpersonen in dit boek vertolkt is erg geloofwaardig. Ik heb het hierbij over bijvoorbeeld het drankprobleem van John Porter, de godsdienstwaanzin van gijzelaar Hassad, en de wanhoop en martelweg van de gegijzelde Katie Dartmouth. Er zit erg veel vaart in dit boek, en het leest dus ook lekker weg. Het plot in dit boek zet je op het puntje van je stoel en maakt het erg  moeilijk dit boek weg te leggen voordat je weet hoe dit afgelopen is.  Het geeft ook het idee dat dit verhaal echt gebeurd zou kunnen zijn. De schrijfstijl komt erg overeen met schrijvers als: Lee Child en Matthew Reilly, en is echt een aanrader voor mensen die van spannende actiethrillers houden.

BadgesLeestip

317

9789022549155