Chicklit The House of Books Juni 2009

Stuur mij een man

De interactie tussen de twee vrouwen in dit boek is hartverwarmend.

Angela’s echtgenoot Jonathan is twee jaar geleden plotseling overleden. Ze kan nog steeds zijn stem horen, als een echo in haar hoofd. Hij heeft beloofd dat hij haar na zijn dood een andere man zou sturen om van te houden. Dat ze niet alleen zou achterblijven. Maar Angela is daar nog helemaal niet aan toe. De pijn is nog te fel. En de weinige afspraakjes die ze had zijn rampzalig verlopen. In een opwelling besluit ze om samen met haar eigenaardige moeder Vivien op vakantie naar Griekenland te gaan. Daar ontmoet Angela niet één maar twee mannen die recht in haar ziel lijken te kunnen kijken; Georgios, de aantrekkelijke Griek en de begripvolle Engelse Sean. Zou het dan toch waar zijn? Gaat er iets magisch gebeuren? En hoe weet ze nou wie van de twee mannen ze moet kiezen?

In dit boek leer je Angela kennen als een verdrietige, beetje chaotische, vrouw. Het is dan ook niet niks: zo ben je nog gelukkig getrouwd, en zo verlies je door een ongeluk de man waarvan je zielsveel houdt. Ze komt dan ook voor meerdere dilemma’s te staan. Wil ze blijven wonen in Vancouver, de stad waar ze was gaan wonen met haar man, of wil ze toch terug naar haar geboorteland Engeland? Wil ze het werk nog wel doen wat ze altijd deed, of toch voor haar zelf beginnen, iets wat haar overleden man ook wel zag zitten. En wat is er met de belofte van haar overleden man? Stuurt hij echt iemand? Ze mist haar moeder ook heel erg en realiseert zich dat zij ondertussen toch ook al 60 jaar is. Hoe lang kan ze nog van haar moeder genieten? Als ze dan haar moeder in Engeland met een bezoek vereerd ziet ze in de etalage een advertentie voor een reis naar Griekenland die ze in een opwelling boekt.

Een intrigerend en boeiend verhaal, zou Jonathan inderdaad iemand sturen? En wie is het dan? Die vraag houd je echt aan het boek gekluisterd.

De interactie tussen de twee vrouwen in dit boek is hartverwarmend. Ze zij allebei weduwe maar Vivien heeft eigenlijk nooit echt van iemand gehouden en wenst dat ze iemand kan vinden zoals haar dochter Jonathan had gevonden. Het verdriet en verlies van Angela is in dit verhaal mooi neergezet. Ook is goed te volgen hoe ze uit haar dal omhoog kruipt en zich realiseert dat voor haar het leven doorgaat. Dat wordt mooi vormgeven door deze zin uit het boek; “Ik dacht pas nog dat Jonathan niet iemand is die ik had verloren, maar iemand die me had verrijkt”.

335

9789044323863