Jeugd Van Holkema & Warendorf Mei 2011

Starsitter in de States

Starsitter in de States is vermakelijk, vlot en met een flinke dosis humor geschreven. Het einde is open, dus er komt een vervolg. Leuk, want Annelore is een geweldig personage met wie ik nog lang niet klaar ben!

Annelore woont sinds enkele maanden in New York, maar het zit haar niet mee. Haar relatie met Charlie is op de klippen gelopen en ze wordt ook nog van de dure toneelschool gestuurd. Hoe moet ze dit uitleggen aan haar vader? Ze moet snel iets bedenken voordat hij haar naar een saaie priv├ęschool stuurt. Gelukkig heeft ze haar beste vriendin Lil die haar komt opzoeken, David om mee te shoppen en haar vriendje James, op wie ze smoorverliefd is.
Als Annelore een baantje aangeboden krijgt als Personal Assistent van de bekende tienerster Emma, lijkt alles weer goed te komen. Maar dit baantje als starsitter brengt lang niet zoveel glitter en glamour met zich mee als ze had gedacht. Is Annelore wel opgewassen tegen een verwende superster?

Toen ik aan dit boek begon had ik in eerste instantie niet door dat dit een vervolg was op een ander boek. Het verhaal begon direct heel vlot met de problemen waarin Annelore zich bevond, en dat was al meteen heel komisch. Ik verwachtte elk moment een hoofdstuk getiteld ‘drie maanden eerder’ maar toen die uitbleef, werd pas duidelijk dat dit een vervolg is. Was dat hinderlijk? Helemaal niet. Het boek leest namelijk als een trein en doordat het vanuit het perspectief van Annelore is geschreven krijg je alsnog al haar frustraties en gevoelens over wat er in boek 1 is gebeurd, mee.

Starsitter in de States is een heerlijk wegleesboek voor de fans van Gossip Girl en Pretty Little Liars. Annelore is niet bepaald een zielig meisje maar bevindt zich juist aan de top van de society ladder: ze is een it-girl. Dat zij een baantje krijgt als babysitter van een tienersterretje is het beste wat haar kan overkomen. Het is keihard werken, en ze leert niet alleen zichzelf kennen maar helpt tienerster Emma ook vooruit. Starsitter in de States is vermakelijk, vlot en met een flinke dosis humor geschreven. Het einde is open, dus er komt een vervolg. Leuk, want Annelore is een geweldig personage met wie ik nog lang niet klaar ben!

143

9789047515845