Jeugd De Fontein Oktober 2014

Shock

Een geweldige jeugdthriller met een ingenieus plot. Een pareltje voor elke leeftijd.

Stel je voor: je beste vriendin verdwijnt na een schoolfeest. Alleen haar fiets en haar bebloede jas worden gevonden. Je wordt verscheurd door verdriet, maar ook door angst. Wat is er die avond met haar gebeurd? Pas na maanden lukt het je om je leven weer op te pakken. Maar dan keert de moordenaar terug. En dit keer voor jou. Kun je nog vluchten? Of is het te laat?

In Shock volgen we een groepje van vijf vriendinnen, maar eentje, Emma is spoorloos verdwenen. Iedereen gaat ervan uit dat ze niet meer leeft en probeert op zijn eigen manier de verdwijning van Emma te verwerken. Eigenlijk praten ze alle vier te weinig over hun gevoelens en houden ze vooral de schijn op dat het allemaal fantastisch gaat. Dit zorgt voor spanning in Shock. Blijft het masker hun ware aard verbergen of komt er een moment dat ze allemaal de keiharde waarheid onder ogen moeten zien?

Ik mag dan al 32 jaar zijn en niet meer in het plaatje passen voor jeugdthrillers maar ik vind ze zo leuk geschreven! Mel Wallis de Vries weet precies met haar pen te beschrijven hoe de jeugd denkt en doet! En de onderdrukte psychologische spanning is top opgebouwd. Elk hoofdstuk begint met een krantenartikel over de verdwijning van Emma, wat voor meer vragen zorgt. Tevens heeft elk personage een foto bij haar hoofdstuk staan. Dit geeft nog meer het gevoel dat de karakters echt bestaan. Wel jammer dat je de personages geen eigen gezicht kan geven wat het lezen van boeken juist zo leuk maakt. Maar desnietaltemin een geweldige jeugdthriller met een ingenieus plot. Een pareltje voor elke leeftijd.

256

9789026136689