Thriller & Spanning Ambo | Anthos November 2010

Roomservice

Het is vooral Larry die de show steelt in dit verhaal. Hij komt zo snel in de problemen en komt zo onnozel over dat het haast ongeloofwaardig wordt.

De 32-jarige Jack Farrell verdient een stevige boterham met het bespieden van mensen terwijl ze vreemdgaan. Het geld stroomt binnen en er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij ooit zonder werk zal komen te zitten, maar het zakelijk succes heeft een keerzijde. Het fotograferen van liegende en bedriegende mensen heeft van Farrell geen gelukkig mens gemaakt. Steeds vaker vraagt hij zich af of het niet tijd wordt voor iets anders.
Dan wordt hij benaderd door pornoproducent Archie Venice, die hem tegen een royaal honorarium inhuurt om zijn zoon Larry uit de buurt te houden van zijn ex-vriendin Amanda. Het lijkt een makkelijke klus. Maar schijn bedriegt – zoals zo vaak – en het is maar de vraag of Farrell op tijd inziet dat de onnozele Larry zijn ex-vriendin helemaal niet nodig heeft om opnieuw in de problemen te raken…

Het is vooral Larry die de show steelt in dit verhaal. Hij komt zo snel in de problemen en komt zo onnozel over dat het haast ongeloofwaardig wordt. Droom van Larry is om zelf een kaskraker van een pornofilm te produceren zodat hij Archie en zijn oud-collega’s het nakijken geeft. Dit blijkt echter iets lastiger dan gedacht en al snel rolt Larry van het ene probleem in het andere. Farrell volgt de gebeurtenissen van Larry op de voet aangezien hij is ingehuurd om Larry niet opnieuw in de problemen te brengen met zijn ex-vriendin. Dit lijkt haast onmogelijk aangezien Farrell het grootste deel van het verhaal lijkt door te brengen terwijl hij wachtend in zijn auto zit.

Leuk aan het boek van Post is dat je een beeld krijgt van de pornowereld achter de schermen. Post heeft immers research gedaan voor zijn boek dus de inkijkjes zullen voor een groot deel op waarheid berusten. Post moet echter wel oppassen dat de hele pornowereld niet de overhand neemt in het verhaal. Ondanks dat de karakters weinig tot bloei komen weet het verhaal wel te boeien. Ik vraag mij echter af of dit nog steeds het geval was geweest als het verhaal zich in een andere setting had afgespeeld. Het verhaal lijkt halverwege wat te ontsporen. Larry is zo niet snugger dat alles in het honderd lijkt te lopen. Knap van Post dat het plot wel helemaal kloppend is en dat de lezer op alle vragen een bevredigend antwoord krijgt.

303

9789041411341