Jeugd De Fontein Mei 2010

Prinsessen zijn niet perfect

Dit kinderboek is een geestig verhaal over 3 prinsessen, tevens zussen, die ieder hun eigen talent hebben en ergens heel goed in zijn. Opeens willen ze kunnen waar de andere zussen goed in zijn.

Je hoeft niet in alles uit te blinken om tóch een prinses te zijn! Er waren eens drie prinsessen: Emma, Julia en Sophie. Het waren geen prinsessen die zomaar wat zaten te niksen. Nee, ze hadden het erg druk.

Prinses Emma was dol op bakken. Ze maakte de lekkerste taarten die je ooit hebt geproefd. Prinses Julia was dol op timmeren. Voor al je bouwsels kon je bij haar terecht. Prinses Sophie was dol op haar tuin. Ze kon alles laten groeien, wat voor weer het ook was.Maar op een dag heeft prinses Sophie er genoeg van. Ze wil niet elke dag tuinieren! Ze stelt de anderen voor om van taak te ruilen. Want prinsessen kunnen alles. Toch?

Dit kinderboek is een geestig verhaal over 3 prinsessen, tevens zussen, die ieder hun eigen talent hebben en ergens heel goed in zijn. Opeens willen ze kunnen waar de andere zussen goed in zijn. De ambitie van de prinsessen om te slagen is zo groot, dat ze in eerste instantie niet willen toegeven dat ze niet alles heel goed kunnen. Verder zijn de illustraties kleurrijk, overdreven en met veel detail getekend. Ze versterken het verhaal echt. Het moraal van het verhaal is: wees blij met je talenten en wees niet te hard voor jezelf, je hoeft niet perfect te zijn in alles wat je doet. Een erg leuk kinderboek, weliswaar een kort verhaal, maar een plezier om te lezen.

32

9789026128097