Chicklit VCL/West-Friesland November 2007

Princess Flirt

Princess Flirt bevat enkele grappige momenten, maar niet alles wat Verkerk probeert om humoristisch gebied slaagt even goed.

Samantha en haar tweelingzussen Merel en Marlies hebben het even helemaal gehad met de mannen. Samantha’s man Jorg gedraagt zich als een verwende kleuter, flirtgrage Merel is voor de allereerste keer gedumpt en de droomprins van Marlies zakte met glans voor hun zelfbedacht Mr. Right-test. In de trein op weg naar het Zwitserse Zermatt spreken ze af dat er deze skivakantie geen mannen aan te pas komen. Maar ze zijn nog niet in Bazel, of er komt een superknappe hunk naast ze zitten. Hoe lang houdt hun belofte stand?

De liefhebbers van de boeken van Verkerk kunnen ook haar nieuwste boek blind aanschaffen. Princess Flirt is een typisch boek van Verkerk, vol met romantiek en een vleugje humor. In tegenstelling tot eerdere boeken van Verkerk, heeft zij ditmaal de hoeveelheid romantiek tot een geloofwaardig niveau weten te doseren. Niet alle personages worden na slechts een week ten huwelijk gevraagd, en dat komt de geloofwaardigheid van het verhaal ten goede. Wat minder geloofwaardig overkomt is het huwelijk tussen Samantha en Jorg. Hun huwelijk komt eerder over als een beginnende verkering en de twee lijken elkaar niet echt te kennen en waarderen. Vooral Samantha twijfelt wel erg snel aan haar huwelijk…

Princess Flirt bevat enkele grappige momenten, maar niet alles wat Verkerk probeert om humoristisch gebied slaagt even goed. Zo worden de zelfbedachte en aangepaste spreekwoorden wel erg irritant. Tot driemaal toe is leuk, maar het hele boek door zelfbedachte spreekwoorden gaat irriteren en doet eerder denken aan een gebrek aan kennis van de Nederlandse taal dan aan humor. Buiten dat minpuntje bevat het boek genoeg humorvolle situaties waar de hoofdpersonen in terecht komen.

Ook ditmaal slaagt Verkerk er wederom in om het boek herkenbaar te maken. Tegenwoordig zijn veel mensen wel eens op wintersport geweest en de situaties die Verkerk in haar boek beschrijft zijn dan ook erg herkenbaar voor de snowboard- en skifanaten onder ons. Verkerk staat er inmiddels om bekend dat haar boeken herkenbaar zijn en dat zij de plaatsen en landen waar het verhaal zich afspreekt tot in details kan beschrijven waardoor het heel ‘echt’ over komt op de lezer.

Princess Flirt is een heerlijk verhaal om even bij te ontspannen. Voor alle mensen die nog op wintersport gaan: schaf dit boek aan en kom zo alvast helemaal in de stemming voor de aankomende sneeuwvakantie!

190

9789059772984