Jeugd The House of Books Augustus 2008

Pretty Little Liars 3: Perfecte meisjes plegen perfecte moord?

Ook in deel 3 hebben de vier meiden allen hun eigen problemen. Gaandeweg het verhaal komen steeds meer personen achter hun geheimen dankzij de sms'jes en gemene streken van A. De rest van de wereld keert zich tegen hen en de meiden krijgen het nog moeilijker dan ze al hadden.

Drie jaar geleden waren Spencer, Aria, Emily, Hanna en Alison de populairste meisjes op school. Op hun Prada-schoenen, in Donna Karan-jurkjes en met gemanicuurde nagels paradeerden ze al roddelend door de gangen. Zij waren de meisjes tegen wie iedereen opzag, maar die ook gehaat werden – met name Alison.
Als Alison op een nacht op mysterieuze wijze verdwijnt, zijn Spencer, Aria, Emily en Hanna verdrietig, maar stiekem ook een beetje opgelucht. Dan worden de meisjes lastiggevallen door iemand die zich A noemt en vastberaden is om hun perfecte leventjes voorgoed te verpesten. Is Alison wel echt dood, ofÂ…?

Dit derde deel is niet te lezen zonder het lezen van de eerste twee delen uit deze serie. De auteur doet er verstandig aan niet de belangrijkste gebeurtenissen uit de eerder delen te herkauwen. Zij pakt de draad op waar deel twee eindigde en dat is een verstandige keuze. Slecht sporadisch wordt tussen neus en lippen door het allerbelangrijkste herhaald om weer helemaal in het verhaal te komen en verder te kunnen lezen.

Ook in deel 3 hebben de vier meiden allen hun eigen problemen. Gaandeweg het verhaal komen steeds meer personen achter hun geheimen dankzij de sms’jes en gemene streken van A. De rest van de wereld keert zich tegen hen en de meiden krijgen het nog moeilijker dan ze al hadden. Hun eigen vrienden en familie beginnen zich tegen hen te keren en de meiden onderling zoeken niet veel steun bij elkaar.

Deel 3 verschilt wezenlijk niet veel van de voorgaande delen. Ook nu eindigt het boek wanneer het net echt spannend begint te worden. Deel 3 is ook deels een herhaling van zetten van de voorgaande delen. Ook nu worstelt Aria nog steeds over de relatie met haar leraar Ezra. Hetzelfde geldt voor de overige 3 dames. Het blijft jammer dat er werkelijk geen enkele verhaallijn eindigt of er een deel van het raadsel opgelost wordt. Ook nu weer stopt het verhaal abrupt en is het afvragen hoeveel delen er nog zullen volgen voor we eindelijk weten wat er werkelijk aan de hand is in Rosewood.

239

9789044320312