Chicklit Truth And Dare Januari 2008

Perfecte liefde

Perfecte liefde is een heerlijke feel-good roman, waar je al vanaf de eerste bladzijde weet hoe het zal aflopen. Toch zal dit de pret niet drukken.

Stevie Honeywell schrijft romannetjes die als warme broodjes over de toonbank gaan, maar haar eigen liefdesleven is allesbehalve perfect. Op een dag stormt er een roodharige forse Schot haar huis binnen, die haar weet te vertellen dat haar verloofde Matthew er met zijn vriendin Joanna vandoor is naar Mallorca. Tussen Adam en Stevie is het haat op het eerste gezicht en al snel geven zij elkaar de schuld van de situatie. Dan realiseren ze zich dat ze hun krachten beter kunnen bundelen om hun geliefden terug te winnen en verzinnen ze een bizar en gewaagd plan, waar heel wat acteerwerk bij komt kijken! Maar of het ook werkt?

Stevie is dolgelukkig met Matthew en ze zijn zelfs verloofd. Het zoontje van Stevie, Danny, is ook helemaal gelukkig met zijn nieuwe papa. Hun hele droomleven stort in als Adam ten tonele verschijnt en haar bruut van de roze wolk plukt! Adam en Stevie willen hun geliefden terug en dat lukt niet zonder slag of stoot. Langzaam maar zeker groeien ze dichter naar elkaar toe en leren ze elkaar van een hele andere kant kennen. En de vraag is dan, willen ze hun exen wel terug? Of zijn ze heel blij met deze nieuwe situatie?

Perfecte liefde is een heerlijke feel-good roman, waar je al vanaf de eerste bladzijde weet hoe het zal aflopen. Toch zal dit de pret niet drukken. Adam en Stevie denken heel wat van elkaar af te weten maar deze feiten rusten op misverstanden, wat voor komische en hilarische momenten zorgt.

Stevie en Adam hebben allebei het nodige meegemaakt en naarmate het boek vordert kom je steeds meer over deze personen te weten, wat stimuleert om lekker door te lezen. De hoofdpersonen zijn interessant en dat maakt het verhaal leuk en het zorgt dat je met ze meeleeft. We krijgen ook een kijkje in de levens van de exen, die niet zo perfect lijken als Stevie en Adam denken. Een heerlijke roman wat misschien iets voorspelbaar is, maar zeker niet minder leuk en komisch! Een boek dat leest als een trein met een glimlach op je gezicht.

352

9789049998998