Literatuur & Romans Arena Juli 2007

Ontmoeting bij de Ponte Vecchio

Het verhaal komt wat traag op gang en de spanning blijft een tijdje achterwege, maar naarmate het verhaal vordert wordt het steeds ingrijpender. De auteur neemt je mee in de werelden van verschillende bewoners van de stad.

Celia woont al jaren in Italië en werkt als gids in Florence. Als ze wordt ingehuurd door de rijke zakenman Lucas Marsh, die zijn jonge vrouw wil verrassen op haar verjaardag, denkt ze dat het bezoek de gebruikelijke mix van musea, galeries en de dure winkels op de Ponte Vecchio zal brengen. Maar dan wordt in een leeg zwembad van een man gevonden. Deze man was jaren eerder de hoofdverdachte in een onderzoek naar de moord op een vijftienjarig meisje. Celia is beslist niet de enige die zich de gruwelijke zaak nog levendig kan herinneren en ongewild raakt zij steeds nauwer betrokken bij de mysteries die de twee moorden omgeven.

Ontmoeting bij de Ponte Vecchio is een boek met veel beschrijvingen van plaatsen in de stad. Voor lezers die er geweest zijn is het zeker leuk om plaatsen levendig voor te kunnen stellen. Het is zo mooi beschreven dat ik ben gaan googelen om mooie plaatjes van deze stad te zien. Ik ga in de toekomst zeker een bezoek brengen aan deze mooie plek.

Het verhaal komt wat traag op gang en de spanning blijft een tijdje achterwege, maar naarmate het verhaal vordert wordt het steeds ingrijpender. De auteur neemt je mee in de werelden van verschillende bewoners van de stad. Denk hierbij aan de plaatselijke criminelen, politieagenten en gidsen. Op deze manier krijg je een leuk dynamisch verhaal met verschillende wendingen.

Het enige mindere aan het verhaal is dat hoofdpersoon Lucas Marsh nogal vaag blijft en dat is zonde. Marsh had wat meer uitgediept mogen worden. Het verhaal heeft verschillende verrassende wendingen en dan vooral het einde. Deze lijkt echter wel iets afgeraffeld, maar verder is Ontmoeting bij de Ponte Vecchio een leuk verfrissend verhaal over de verschillende bewoners van deze prachtige stad.

345

9789069748795