Overige Luitingh Sijthoff Juni 2011

Norton zoekt de zon op

De ondeugende grijze haarbal verwarmt ook in dit boek weer de harten van alle mensen die hij ontmoet, en van de lezer.

Er zijn eigenlijk maar drie dingen die een kat nodig heeft: eten, een lekker slaapplekje en veel aandacht. Norton heeft dan ook niets te klagen. Nadat hij zijn baasje Peter Gethers in een kattenliefhebber heeft veranderd, leiden ze een jaar lang een bourgondisch leven in de Provence. Norton brengt zijn dagen luierend in de zonnige tuin door, maakt af en toe een ommetje naar de stad en wordt door Peter meegenomen naar luxueuze restaurants. En Peter? Die leert veel van zijn kat en wordt dankzij hem direct opgenomen in het Franse dorp.

Norton zoekt de zon op is een heerlijk vervolg op De kat die naar Parijs ging. De ondeugende grijze haarbal verwarmt ook in dit boek weer de harten van alle mensen die hij ontmoet, en van de lezer. Na een bezinning besluit Peter met zijn partner en geliefde Norton naar Frankrijk te verhuizen. Tijdens dit jaar deelt Peter alle gebeurtenissen die hij en Norton meemaken met de lezer. Het boek gaat niet alleen over Nortons fratsen in de Provence. Gethers grijpt ook vaak terug op eerder voorgevallen situaties waar vooral hijzelf meer in de spotlight staat dan Norton zelf. Wat het verhaal weer goed maakt zijn de vinger aflikkende beschrijvingen over de meest smakelijke gerechten die zowel Gethers als Norton meer dan eens krijgt voorgeschoteld. Een heerlijk verhaal om even lekker bij te dromen.

237

9789021805580