Thriller & Spanning Luitingh Sijthoff Mei 2008

Niets te verliezen

Bij het openslaan van dit boek had ik hooggespannen verwachtingen, en na de eerste 10 bladzijden werd mij al duidelijk dat ik niets teveel had verwacht. Het was als een ontmoeting met een oude vriend.

Jack Reacher heeft besloten Amerika diagonaal te doorkruisen en daarbij doet hij de stad Hope aan. De volgende halte op zijn route is Despair, waar hij tot zijn verbazing door de politie wordt opgepakt en wordt teruggebracht naar de gemeentegrens van Hope. Jack wil vooruit, niet terug. Die rechtlijnige manier van denken maakt dat hij besluit te onderzoeken waarom hij niet welkom is in Despair, een stad die geregeerd wordt door de eigenaar van de immense staalfabriek. Bij zijn onderzoek struikelt  Jack over een lijk. Letterlijk. En dus besluit hij de geheimen van Despair bloot te leggen, met de hulp van de aantrekkelijke agente Vaughan, die zo haar eigen geheimen heeft.

De hoofdpersoon in dit boek is wederom Jack Reacher, een harde man  die niet van onzin houd. In het heden maakt hij gebruik van zijn kennis uit zijn militaire verleden. Toch is hij niet foutloos en dat maakt hem als persoon heel menselijk. Echt het type ruwe bolster, blanke pit.

Bij het openslaan van dit boek had ik hooggespannen verwachtingen, en na de eerste 10 bladzijden werd mij al duidelijk dat ik niets teveel had verwacht. Het was als een ontmoeting met een oude vriend. Het is in een gemakkelijke stijl geschreven en het nodigt uit om in één keer uit te lezen, wat ik dan ook heb gedaan. De hoofdpersonages zijn leuk en de spanning is vanaf de eerste bladzijde tot de laatste aanwezig. Voor lezers van dit genre is dit een leuk boek van 432 bladzijdes, voor de echte fans van Jack Reacher is dit boek een must have!

431

9789024522293