Thriller & Spanning The House of Books Juli 2010

Nickname

Hoewel de verhaallijn redelijk voorspelbaar is, bevat het verhaal wel voldoende onverwachte wendingen. Leuke toevoeging is dat je als lezer ook regelmatig middenin een chatsessie valt.

Drie vrouwen ontmoeten elkaar onder een nickname in een chatbox. Roos is getrouwd met Pieter, huisvrouw, en is moeder van twee kleine kinderen, ze ontdekt dat Pieter vreemd gaat. Noor heeft een relatie met Arnoud en wil dolgraag een kind, maar het lukt haar niet om zwanger te worden. Dagmar is, nadat haar vriend haar heeft verlaten, zwanger na een one night stand en weet niet goed wat te doen. In de chatbox delen ze elkaars geheimen en belevenissen. Hun levens raken steeds meer met elkaar verstrengeld, met grote gevolgen.

Met Nickname heeft Oonincx een goed debuut afgeleverd. Het verhaal is niet nieuw, maar de auteur weet het wel boeiend te houden. We volgen het verhaal vanuit de perspectieven van de drie vrouwelijke hoofdpersonen. De drie karakters hebben allemaal wat eigens en blijven zo interessant. De drie hoofdpersonen verschillen wezenlijk van elkaar, maar hun manier van denken en doen is begrijpelijk. Datgene wat de dames overkomt, kan een ieder ander overkomen waardoor je als lezer begrip kunt opbrengen voor de dames.

Hoewel de verhaallijn redelijk voorspelbaar is, bevat het verhaal wel voldoende onverwachte wendingen. Leuke toevoeging is dat je als lezer ook regelmatig middenin een chatsessie valt. Uiteindelijk vallen de diverse verhaallijnen samen en zo wordt de relatie tussen de drie vrouwen duidelijk. Interessant gegeven is dat naarmate het verhaal vordert, er vanuit het perspectief van de mannen wordt verteld.

Een goed verhaal dat ondanks het veelvuldig gebruikte onderwerp toch boeiend weet te blijven.

272

9789044327113