Thriller & Spanning Archipel April 2009

Moordbaan

Het is dat wij maar beoordelen tot vijf sterren, anders had Francis er zeker tien van mij gehad! Ik kan alleen maar zeggen: meer, meer, meer…..

Dankzij de gloedvolle pleidooien van advocaat Geoffrey Mason belandt de gewelddadige Julian Trent achter de tralies. Op dat moment heeft hij er geen vermoeden van dat Trent alweer heel gauw zijn pad zal kruizen. Een weerzien dat niet bepaald hartelijk zal zijn. Is Mason niet in de rechtszaal, dan is hij op de renbaan te vinden. De steeple Chase is al van jongs af aan zijn grote passie. De spanning, en de snelheid, de wil om elke prijs te winnen, laten zijn bloed steeds weer sneller stromen. Maar dan wordt een medejokey vermoord en vallen de werelden van werk en privé samen. Mason wordt geconfronteerd met een gevecht tussen goed en kwaad, op leven en dood…zijn eigen dood.

Hoewel Francis soms de zelfde personages gebruikt in zijn eerdere werk, heeft hij met dit boek gekozen voor een nieuwe hoofdpersoon: Geoffrey ‘Perry’ Mason. Deze advocaat bezit een steeple Chase paard waar hij in zijn vrije tijd races mee rijdt. Zeven jaar terug is hij op tragische wijze zijn vrouw verloren als mede zijn ongeboren kind.

Master of suspense noemen ze Francis in Engeland. Een titel die zeker op zijn plaats is en die dik is verdiend. Dit is wederom een boek om op te vreten. Heel aantrekkelijk geschreven, spannend en sympathiek. Het hoofdpersonage heeft altijd, direct of zijdelings, te maken met de paardenrensport. Door de liefde en kennis van zaken voor deze sport, weet Francis een duidelijk en makkelijk te volgen beeld van deze sport te creëren. Ook als je niet van paardensport houdt, blijft dit een heel goed boek om te lezen. De boeken van Francis hebben altijd een enorm spannend einde. Dit boek is daar geen uitzondering op.

Enkele jaren terug is de vrouw van Francis overleden. Samen met haar schreef hij zijn boeken: hij het verhaal, zei de achtergrondinformatie. Even was er toen de vrees dat hij geen boeken meer zou schrijven, maar dit boek, dat hij mede heeft geschreven met zijn zoon, is een echte oude vertrouwde super spannende, intrigerende, lekker geschreven Francis geworden.

Het is dat wij maar beoordelen tot vijf sterren, anders had Francis er zeker tien van mij gehad! Ik kan alleen maar zeggen: meer, meer, meer…..

BadgesLeestip

334