Chicklit A.W. Bruna Juli 2008

Moeders & co

Moeders & Co is het standaard chicklit verhaal met een voorspelbare en verwachte afloop. Toch zal het de chicklitfan zeker bekoren en ook voor andere personen is het een prima boek om bij te ontspannen of om bijvoorbeeld mee te nemen op vakantie!

Caroline is een ploetermoeder met een parttimebaan, drie puberende kinderen en een man die ze niet meer kan vertrouwen sinds hij is vreemdgegaan. Mark ploetert als freelancer en vader van twee kinderen, die hij tijdelijk zonder zijn vrouw moet opvoeden. Net als Susan en Lisa, die weer met hele andere problemen worstelen, kunnen ze wel een luisterend oor en wat advies gebruiken. Dat vinden ze op de website voor moeders: mums@home. Mark durft zich op de site niet als man kenbaar te maken en doet zich voor als Mimi. Wanneer Caroline hem ontmoet tijdens haar werk, herkent ze de namen van zijn kinderen uit de berichten op de website. En dan blijkt hoe sterk mums@home mensen bij elkaar kan brengen.

Moeders & Co vertelt het verhaal vanuit het perspectief van vier personen; drie vrouwen en een man, die zich allen aanmelden op een online forum voor moeders. Alle vier hebben hun eigen problemen en redenen op online hun leed te delen. Het laat zich niet raden dat de personages onder verschillende omstandigheden al dan niet toevallig met elkaar in contact komen.

King heeft ervoor gekozen het verhaal rustig op te bouwen. Eerst leert de lezer de diverse personages kennen en vervolgens hun gezinsleven en de bijbehorende problemen. Niet veel later springt King over op de contactmomenten en kennismakingen van de personages onderling. Zo ontstaan er diverse nieuwe verhaallijnen wat zorgt voor de broodnodige afwisseling.

Moeders & Co is het standaard chicklit verhaal met een voorspelbare en verwachte afloop. Toch zal het de chicklitfan zeker bekoren en ook voor andere personen is het een prima boek om bij te ontspannen of om bijvoorbeeld mee te nemen op vakantie!

359

9789022994184