Thriller & Spanning A.W. Bruna Juli 2008

Meedogenloos

Het verhaal gaat met een enorme vaart maar door en door, zonder dat het te snel gaat, ik was geen moment verveeld.

Tom Meron is een gelukkige getrouwde vader van twee kinderen die een kalm leventje leidt en nog nooit in de problemen is geraakt. Maar op een rustige zaterdagmiddag ontvangt hij een telefoontje dat zijn leven voorgoed zal veranderen: zijn vriend Jack Calley, een succesvolle advocaat, schreeuwt om hulp. En dan hoort Tom door de telefoon hoe Jack wordt vermoord. Zijn laatste woorden, gericht aan de moordenaar, zijn het adres waar Tom met zijn gezin woont. Verward en doodsbang ontvlucht Tom zijn huis. Dan blijkt dat zijn vrouw wordt vermist, er een lijk in haar kantoor is gevonden en de politie de jacht op hem heeft geopend. En terwijl Jacks moordenaar hem op de hielen zit, heeft Tom geen flauw idee wat er allemaal aan de hand is.

De hoofdpersonen in dit boek zijn Tom Meron, een liefhebbende vader. Zijn vrouw Kathy Meron, een vrouw met een paar geheimen. Lench, een beroepsmoordenaar en adjudant Mike Bolt, een man die op tragische wijze zijn vrouw is verloren.

Dit boek was een groot succes in Engeland, en toen ik het begon te lezen begreep ik wel waarom. Het verhaal gaat met een enorme vaart maar door en door, zonder dat het te snel gaat, ik was geen moment verveeld. Het geeft je het idee dat het jou ook kan overkomen. De schrijfstijl heeft veel weg van schrijvers als Dick Francis en Sue Grafton. Het is een spannend en aantrekkelijk verhaal, niet al te moeilijk geschreven waardoor het lekker weg leest. Ik kijk dan ook uit naar een nieuw boek van deze schrijver.

320

9789022994603