Overige Artemis & Co April 2011

Lisette in Luilekkerland

Een leuk kookboek wat aantrekkelijk is vormgegeven en blind kan worden aangeschaft voor diegenen die houden van verantwoord bakken en een lekker taartje op zijn tijd!

Sinds het verschijnen van haar vorige boek Ecofabulous koken in alle seizoenen, met daarin alleen pure recepten, werd Lisette steeds vaker gevraagd naar de recepten van haar beroemde cupcakes en taarten. Lange tijd hield ze deze angstvallig geheim, maar nu is er dan toch Lisette in Luilekkerland vol overheerlijke recepten van cupcakes en brownies, vlaaien en cheesecakes, en biscotti en muffins. Alles natuurlijk weer 100% natuurlijk en diervriendelijk.

Lisette in Luilekkerland is, net als zijn voorganger, een aantrekkelijk boek om te zien. Een aansprekende kaft en dikke glanzende bladzijden vol lekkere recepten. De foto’s spreken aan tot het zelf maken van de recepten. In dit boek staan recepten voor onder meer cakes, taarten, muffins en zelfs ijs. Naast de gangbare en wat meer voor de hand liggende recepten, durft Lisette het ook aan minder bekende recepten in het boek te plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan lavendelkoekjes. Ook in dit boek heeft Lisette ervoor gekozen te werken met de seizoenen. Voor de echte snoeperds onder ons misschien niet een heel handig boek om aan te schaffen…

De ingrediënten zijn allen prima verkrijgbaar in de natuurwinkel, al is het lastig sommige ingrediënten te verkrijgen. Vervolgens naar eigen inzicht een eigen ingrediënt toevoegen pakt niet altijd even goed uit. Het is dan ook zeker raadzaam om je aan de lijst met ingrediënten te houden. De instructies van Lisette zijn erg duidelijk en als je deze dan ook volgt kan er weinig misgaan.

149

9789047210755