Jeugd Van Goor Februari 2016

Lily in Parijs

Lily in Parijs is een boek dat jong en oud zal aanspreken. Gedetailleerd en een ware ontdekkingstocht.

In dit gedetailleerde prentenboek gaat het ondernemende meisje Lily naar Parijs. Daar bezoekt ze haar neefje Paul. Samen speuren ze door de mooie wereldstad op zoek naar een vreemd mannetje dat over de daken zwerft. En waar is Pauls lievelingskat gebleven? Op de heldere, paginavullende prenten valt van alles te ontdekken. Dit aansprekende zoekboek is geschikt voor alle leeftijden.

Dit prentenboek is zeker geschikt voor alle leeftijden. Hoewel het boek door de roze cover erg meisjesachtig aandoet, is mijn zoon van 1,5 jaar wild van Lily in Parijs. Hij komt bijna iedere dag met het boek aanzetten, gaat pontificaal op schoot zitten en dan bladeren we samen het boek door. De term zoekboek is ook zeker van toepassing. Hoe langer en vaker je naar de prenten kijkt, hoe meer details je ontdekt. Altijd zie je wel iets wat je eerder niet was opgevallen.

Ook heeft mijn kleine man geleerd uit dit boek. Hoewel hij maar enkele woorden spreekt, vindt hij het des te leuker om plaatjes aan te wijzen, nadat ik een woord heb gezegd. Hij gaat dus al echt zelf op zoek, ondanks dat hij nog geen woord kan lezen.

Lily in Parijs is een boek dat jong en oud zal aanspreken. Gedetailleerd en een ware ontdekkingstocht. Ook bevat het een simpel maar leuk verhaal. Voor de ouders is het leuk dat de prenten erg herkenbaar zullen zijn. De bekende plekken uit Parijs komen voorbij, waaronder de Eiffeltoren, maar bijvoorbeeld ook Jardin des Plantes. En de auteur is zeker van deze tijd, zo kiest zij ervoor om twee jongemannen kussend op een bankje te illustreren. Iets waar de jongste generatie dus gewoon mee opgroeit, en zou moeten opgroeien.

Een heerlijk en kleurrijk prentenboek dat ik iedere ouder kan aanraden, jong en oud, jongen of meisje.

BadgesLeestip

32