Thriller & Spanning Free Musketeers April 2009

Liefdesduivel

Verder is dit een boek met op het eind een twist in het leven van Carmen welke ik wel heel erg origineel vind. Ik denk dat als Thijsen in het volgende boek wat meer details verwerkt, ik haar boeken zeker weer zal lezen.

Carmen raakt bevriend met Jessie, de laatste verovering van haar gewelddadige ex-vriend Paul. Na een gezellige avond tussen de twee vriendinnen wordt Carmen wakker met een flinke snee in haar hoofd en een overhoop gehaalde kamer. Jessie en Paul zijn beide verdwenen en Carmen denkt dat Jessie gevaar loopt. Wanneer niemand haar gelooft, gaat ze zelf op onderzoek uit. Zodra Carmen alleen thuis is beginnen de bedreigingen. Door middel van cryptische briefjes en aanwijzingen wordt Carmen van hot naar her geleid in de zoektocht naar Jessie, totdat haar eigen leven in gevaar dreigt te komen.

De lezer krijgt te maken met Carmen, een beetje naïeve jonge meid, die net uit een gewelddadige relatie is gekomen. Ondanks dat ze weet dat Jessie de nieuwe vriendin is van haar agressieve ex Paul, sluit ze toch vriendschap met haar, dit tot ongenoegen van haar ex. Ze besluit om haar niet te vertellen van haar verleden met Paul, in ieder geval niet de slechtere gedeelten, maar je kunt als lezer wel op je vingers natellen dat dit niet verstandig is, en dat onvermijdelijk de waarheid uit zal komen.

Dit debuut van Thijsen is een vlot geschreven boek gevuld met een spannend verhaal. Het naïeve van hoofdpersoon Carmen druipt er soms vanaf, immers iedereen weet: iemand die een ander heeft mishandeld zal daar zo maar niet plots mee stoppen. Carmen als hoofdpersoon is dus leuk gekozen. Verder is er goed omgesprongen met de manier waarop anderen op de ongelofelijke verhalen reageren, ze geloven Carmen niet en er moeten eerst pas rottige dingen gebeuren voordat ze inzien dat Carmen de waarheid spreekt.

Maar daar gaat het boek ook een beetje mank: Carmen wordt op een gegeven moment ontvoerd en later weer terug gevonden, maar hoe? Daar kom je nooit achter. Ook zijn er vier schuldigen, maar of ze worden gepakt en wat voor een straf ze er voor krijgen? Ik weet het niet….

Verder is dit een boek met op het eind een twist in het leven van Carmen welke ik wel heel erg origineel vind. Ik denk dat als Thijsen in het volgende boek wat meer details verwerkt, ik haar boeken zeker weer zal lezen.

196

9789048405527