Chicklit VCL/West-Friesland April 2008

Liefde in de steigers

Het boek is af en toe wel heel erg simpel en oppervlakkig, waar gevoelens, gedachtes en beweegredenen te weinig worden uitgewerkt.

Stel.. je komt eerder thuis van een drie dagen durend symposium vanuit Limburg en je kan niet wachten tot je je vriend weer in de armen kan sluiten. Maar eenmaal thuis merk je dat er iets niet klopt. Je doet de deur van je slaapkamer open en dan zie je je vriend ‘live in actie met een onbekende, mooie meid.

Dit overkomt Emma de Bie, hoofdrolspeelster van dit boek. Nooit had ze gedacht dat dit haar zou overkomen. Ze is er dan ook kapot van en verbreekt met pijn in haar hart haar relatie met Eric. Gesteund door haar moeder en een goede vriendin besluit ze haar leven weer op te pakken en verhuist naar een schattig, pittoresk huisje. Maar dan klopt Thérèse bij Emma aan, de ‘andere vrouw’ van Eric. Met betraande ogen stort ze haar hart uit bij Emma. Ook zij blijkt bedonderd te zijn door Eric en had geen flauw idee dat hij al die tijd al samenwoonde met een andere vrouw. Emma besluit haar te vergeven en Thérèse trekt zelfs bij haar in.

Maar of Emma’s liefdesleven na haar verbroken relatie in een rustiger vaarwater komt? Dat zeker niet, want dit is een op en top chicklit-boek. Het is een vermakelijk en een makkelijk leesbaar verhaal. Ondanks de problemen van Emma en Thérèse wordt het verhaal niet zwaarmoedig of depressief. Deze vrouwen gaan niet bij de pakken neer zitten en blijven niet zeuren. Ze ‘dealen’ met hun problemen en dat is heel verfrissend. Het boek is af en toe wel heel erg simpel en oppervlakkig, waar gevoelens, gedachtes en beweegredenen te weinig worden uitgewerkt. Ook bepaalde gebeurtenissen in het boek krijgen naar mijn mening te weinig aandacht, waardoor deze enigszins ongeloofwaardig overkomen.

Maar eerlijk toegegeven, ondanks dat deze chicklit niet de beste is die ik ooit heb gelezen, was het toch een lekker verhaal om even lekker bij weg te dromen.

189

9789059773158