Chicklit Kok April 2008

Leve de liefde!

Anita Verkerk heeft het weer voor elkaar. Dit is een heerlijk boek geworden waarbij je je heerlijk kan ontspannen.

Tess is een uitbundige en vrolijke meid die een rooskleurig leven leidt. Ze is sinds een jaar gelukkig getrouwd met Dion, een geweldige man die haar op handen draagt. Nadat Tess succesvol een vriendin heeft gekoppeld aan een man, is ze van mening dat de rest van haar vriendinnen ook wel een zetje nodig hebben in hun liefdesleven.

Zo heeft de perfectionistische Madelon een latrelatie met Bas, een rommelige tennisleraar. Tess vindt hen niet bij elkaar passen en gaat dan ook snel op zoek naar een passende man. Ze plant een date, maar deze pakt niet helemaal uit zoals ze gewenst. Maar dan komt Madelon wel een heel erg leuke zwerver tegen. Ze verschillen als dag en nacht, maar toch is er meteen chemie tussen deze twee. Dan is er nog Artis-dierenverzorgster Kirsten, zij heeft al een tijdje geen vriendje gehad. Zelf beweerd ze happy single te zijn, maar Tess weet wel beter. Ook bij haar slaagt de door Tess opgezette date niet. Maar dan blijkt dat Madelon en Kirsten qua liefdesleven zichzelf toch wel heel erg goed kunnen redden.

Terwijl Tess druk aan het koppelen is, gebeurt er ook het een en ander in haar eigen relatie. Want ex-vriend Lennart (en tevens broer van haar man) komt steeds vaker in beeld en ze lijken elkaar niet vergeten te zijn. De vonken springen nog steeds tussen de twee over. Tess begint hierdoor flink te twijfelen over haar huwelijk en dan lijkt haar eigen liefdesleven ook niet meer zo zeker.

Anita Verkerk heeft het weer voor elkaar. Dit is een heerlijk boek geworden waarbij je je heerlijk kan ontspannen. Zoals het een echte chicklit betaamt, leest het lekker weg en wordt het geen moment ingewikkeld. Het verhaal is luchtig, oppervlakkig en blijft uitnodigen tot verder lezen. Doordat er in ieder hoofdstuk een ander persoon (Tess, Madelon en Kirsten) aan het ‘woord’ komt, blijft het verhaal nog redelijk afwisselend. Ieder perspectief zorgt namelijk voor de nodige variatie. Het enige wat dit boek nog mist is enige sfeer en charme. Het verhaal spreekt iets te weinig tot je verbeeldingsvermogen. Leve de Liefde! staat evengoed garant voor een paar uurtjes ontspanning.

224

9789059773196