Thriller & Spanning Ambo | Anthos Januari 2015

Leeuwentemmer

Leeuwentemmer verloopt voorspelbaar en het plot is alles behalve verrassend. Maar hier komt Läckberg mee weg omdat alles klopt aan Leeuwentemmer. Scandinavisch top amusement!

Het is januari en de winter houdt Fjällbacka in zijn greep. Inspecteur Patrik Hedström en zijn team zijn bezig met een vermissingszaak van een jong meisje, Victoria, die in een stroomversnelling raakt als ze gevonden wordt. Haar verwondingen laten zien dat ze ernstig is verminkt. Patrik vermoedt een verband met andere verdwijningen en hij moet alles op alles zetten om andere meisjes eenzelfde lot te besparen.
Tegelijkertijd verdiept Erika zich in een oude zaak, een familietragedie die eindigde met de dood van de echtgenoot. Ze probeert uit te zoeken wat er is gebeurd. Het lijkt erop dat het verleden zijn schaduw op het heden werpt.

Patrik en zijn team storten zich op een vreselijke zaak, die de gemoederen in het dorpje Fjällbacka flink bezig houdt. Er verdwenen al jaren meisjes in dezelfde leeftijdscategorie, maar een link is nooit gelegd. Tot nu.

Het meisje dat gevonden wordt is ontzettend verminkt, En dit werpt nieuw licht op de zaak. Ook omdat Patrik’s vrouw Erica zich ermee gaat bemoeien. Patrik kan dit niet altijd waarderen en dit zorgt voor grappige situaties tussen Patrik en zijn team. Toch ziet Erica overeenkomsten tussen haar onderzoek voor een boek over een moordenares en deze zaak. Dit zorgt onverwachte invalshoeken.

Läckberg weet, zoals we van haar gewend zijn, de verschillende personages tot leven te wekken en het verhaal zo de diepgang te geven die het verdiend. Zo komt het verhaal vanuit verschillende invalshoeken echt tot leven. De spanning is in elk hoofdstuk ook goed voelbaar en de hoofdstukken eindigen vaak met een twist waardoor je verder wilt blijven lezen.

Een spannende thriller met het bekende koppel Patrik en Erica in de hoofdrol. Heerlijk om de vertrouwde personages weer voorbij te zien komen. Een schoonmoeder die zich overal mee bemoeit en de baas van Patrik, Mjellberg, die liever lui dan moe is, zorgen voor een instant glimlach op je gezicht. Toch verloopt Leeuwentemmer voorspelbaar en is het plot alles behalve verrassend. Maar hier komt Läckberg mee weg omdat  alles klopt aan Leeuwentemmer. Scandinavisch top amusement!

416

9789041420145