Thriller & Spanning Arena Augustus 2009

Ladykiller

Door een toevallige samenloop van omstandigheden wordt alles opgelost. Hier krijg ik het idee dat Mollema voor de makkelijke weg heeft gekozen.

De drie vriendinnen Sonja, Ebe en Heleen logeren een paar weken in een huis van een vriend aan de zonnige Zuid-Franse kust. Zorgeloos geven ze zich over aan romantiek en liefde ? totdat blijkt dat ze alle drie zijn verleid door dezelfde man. De vrouwen zijn woedend en besluiten samen wraakte nemen. Maar al snel hebben zij hun gevoelens en hun daden niet meer in de hand, met dramatische gevolgen. Tegen wil en dank is er een moord gepleegd, en de vriendinnen moeten het belastende bewijs materiaal verbergen. De angst dat een van hen een cruciale fout zal maken of het geheim zal verklappen, zorgt voor toenemende spanningen, en het onderling wantrouwen wordt groter en groter. Wat is sterker, hun vriendschap of de liefde? En hoever moet je gaan om te zorgen dat een dodelijk geheim voor altijd bewaard blijft?

Ladykiller is een vermakelijk boek met een interessant verhaal. Het verhaal weet te boeien, maar echt spannend is het nooit. Het gaat vooral om de vriendschap tussen de drie vrouwen. Een mooi uitgangspunt, maar wat meer spanning had geen kwaad gekund. Het onderlinge wantrouwen en het mogelijke verraad speelt een grote rol in het verhaal en dat heeft Mollema goed uit weten te werken.

Het plot stelt helaas wat teleur. Door een toevallige samenloop van omstandigheden wordt alles opgelost. Hier krijg ik het idee dat Mollema voor de makkelijke weg heeft gekozen. Zodoende ben je als lezer niet helemaal tevreden wanneer je het boek dicht slaat. Ook vind ik het jammer dat het verhaal van start gaat na de misdaad. Ik had graag wat meer willen weten over de drie vrouwe en hun relatie met het bewuste slachtoffer voor de crime passionele. Dit wordt onvoldoende uitgediept.

Mollema kan zeker een prima thrillerauteur worden, mits het plot beter uitgewerkt wordt en er wat meer spanning aan het verhaal wordt toegevoegd. Verder een prima boek om te lezen in deze herfstige dagen.

272

9789089900869