Chicklit Karakter Uitgevers December 2016

Kus me dan

Dit boek van Rachel Gibson is anders dan ik van haar gewend ben. Meer drama en minder liefde die van de bladzijden afspatte.

Het is jaren geleden dat Vivien Henry Whitley-Shuler voor het laatst heeft gezien. Zij was een tiener die huizen schoonmaakte om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen. Hij was de prachtige zoon van rijke ouders, totaal onbereikbaar voor haar.
Jaren geleden liet Vivien het stadje Charleston achter zich om het te gaan maken in Hollywood. Inmiddels heeft ze bereikt wat ze wilde, en nog veel meer, maar haar leven voelt toch nog leeg en triviaal.
Na een succesvolle carrière op Wall Street die ruw onderbroken werd door een hartaanval, is ook Henry teruggekeerd naar Charleston. Hij heeft zijn maatpakken ingeruild voor een overall en een goede set handgereedschap om meubels te maken, wat eigenlijk altijd zijn droombaan is geweest.
En dan staat hij opeens oog in oog met haar; degene die hij niet kon hebben. Hij is niet op zoek naar liefde, hij is niet eens op zoek naar seks… Dus waarom is weerstand bieden aan de zuidelijke charmes van Vivien dan het moeilijkste wat hij ooit heeft gedaan?

Het verhaal begint als Vivien hals over kop terug moet naar haar geboorteplaats Charleston als haar moeder onverwachts is overleden. Vivien is een jonge vrouw die vroeger amper geld te besteden had. Ze werkte samen met haar moeder voor de rijke ouders van de zoons Henry & Steve. Vivien is een rebels, ietwat mollig, nieuwsgierig meisje wat droomt over een mooie succesvolle toekomst zodat ze later allemaal mooie dingen kan doen en kopen samen met haar moeder. Als het dan eenmaal zover is, kan ze het allemaal niet meer delen met haar moeder.

Het verhaal wordt afgewisseld met dagboekfragmenten uit het verleden van Vivien. Dit zorgt voor vele lachwekkende stukken in het boek, maar vooral voor een completer verhaal. Want je leert Vivien, Steve en Henry kennen vanuit haar jeugd en in het nu. Henry is een man met een groot verantwoordelijkheidsgevoel en iemand die een groot familiegeheim bij zich draagt. De liefde bloeit op tussen Vivien en Henry terwijl ze er beiden eigenlijk niet open voor stonden, zie de liefde maar eens tegen te houden. Maar is de liefde groot genoeg om het familiegeheim van Henry te doorstaan?

Dit boek van Rachel Gibson is anders dan ik van haar gewend ben. Meer drama en minder liefde die van de bladzijden afspatte. Wat ik altijd zo heerlijk van haar boeken vind is de levendige beschrijving van de omgeving, alsof je zelf in het dorpje rondloopt. Dat miste ik nu. En ik miste de romantiek die in de lucht hing, maar als hij er was… dan spatte hij weer van de bladzijden af zoals ik gewend ben. Al met al vond ik het een leuk en luchtig boek om te lezen, lekker voor tussendoor als je even met je gedachten ergens anders wilt zijn.

260

9789045211480