Jeugd Moon Oktober 2010

Kus in de nacht

Kus in de nacht is verrassend spannend. Net als Scarlett wil je graag te weten komen wat er gebeurd is tussen haar familie en die van Jase. Maar zoals het een goed schrijfster betaamd krijg je niet alle antwoorden.

Scarlett Wakefield hoopt op een probleemloze start van het nieuwe schooljaar, maar die hoop wordt meteen de grond ingeboord als Plum Saybourne naar Scarletts kostschool wordt gestuurd. Scarlett en Plum kennen elkaar nog van hun oude school St. Tabby’s, en waren toen al gezworen vijanden. Maar Scarlett laat zich door Plums komst niet uit het veld slaan.  Sinds ze verliefd is op Jase, de zoon van de tuinman, zit ze op een roze wolk. Dan wordt Jase’s vader dood op het schoolterrein gevonden. Jase wordt door de politie gearresteerd en beschuldigd van moord. Scarlett gaat op onderzoek uit. Tot haar grote schrik lijken alle aanwijzingen verband te houden met de mysterieuze dood van haar ouders, ruim tien jaar eerder…

Kus in de nacht gaat verder waar Zoenen en Leugens ophield. Scarlett moet opnieuw haar aartsvijand Plum onder ogen komen, maar dat is het minste van haar problemen. Haar vriendje Jase heeft een niet bepaald vriendelijke vader: hij zit hun relatie zo veel mogelijk dwars. Scarlett is een ondernemend, eigenwijs meisje die zich gelukkig niet zomaar uit het veld laat slaan en onderzoekt waarom iedereen zo tegen hun relatie blijkt te zijn.

Wanneer Jase’s vader dood wordt gevonden, komt het verhaal in stroomversnelling. Het is spannend, vermakelijk en zeer onderhoudend. Henderson weet goed in het hoofd van een zestienjarig meisje te kruipen en vertelt met veel inlevingsvermogen. Ze weet verrassend goed de benauwde wereld van het kostschoolleven en de druk die hierbij komt kijken te beschrijven en vermaakt haar lezers daarnaast met prille tienerliefdes.

Kus in de nacht is verrassend spannend. Net als Scarlett wil je graag te weten komen wat er gebeurd is tussen haar familie en die van Jase. Maar zoals het een goed schrijfster betaamd krijg je niet alle antwoorden. Aangezien ook dit boek een open einde heeft moet je wel doorlezen in het volgende deel. De cliffhangers die Henderson in haar boeken verwerkt zijn goed getimed en uiterst spannend. Scarlett is een personage die je in je hart sluit en haar familiegeheim is een geheim dat je net als zij dolgraag wil kraken.

De serie wordt afgesloten met Doodskus, waarin Scarlett eindelijk de antwoorden krijgt waar ze zo hard naar op zoek is. Ik kan niet wachten om ook dit deel te lezen. Scarlett is onder mijn huid gekropen en komt daar niet onder vandaan voor het verhaal definitief klaar is.

256

9789049924416