Thriller & Spanning The House of Books Oktober 2000

Koud bloed

Het is ongelooflijk hoe Gerritsen elke keer weer een verrassend spannende thriller weet neer te zetten. Dit verhaal is origineel en lijkt niet op de andere thrillers van Gerritsen.

Het rustig gelegen stadje Tranquility lijkt de perfecte woonplaats voor dokter Claire Elliot, die na de dood van haar man rust zoekt in haar leven en dat van haar zoon Noah. Als Claire haar nieuwe praktijk opent, wil ze eerst het vertrouwen winnen van de bewoners. Maar haar plannen vallen in duigen als een jongen in Noah’s klas een pistool trekt en een bloedbad aanricht. En dat is nog maar het begin van een golf beestachtige misdrijven. Terwijl de gewonden haar praktijk binnen stromen probeert Claire als een razende te achterhalen wat het gewelddadige gedrag van de jongeren veroorzaakt. Als de angst van de mensen omslaat in blinde woede tegen hun nieuwe dokter, beseft Claire dat ze op het punt staat alles te verliezen wat haar lief is…

Het is ongelooflijk hoe Gerritsen elke keer weer een verrassend spannende thriller weet neer te zetten. Dit verhaal is origineel en lijkt niet op de andere thrillers van Gerritsen. Claire is heel goed beschreven in dit verhaal, je leeft ontzettend met haar mee. Ze probeert een nieuwe start te maken in een klein dorpje waar vreemdelingen moeilijk tussen lijken te komen. Claire raakt onverwacht betrokken bij een dubieuze zaak. Als haar zoon ook gewelddadig begint te worden maakt Claire zich grote zorgen en gaat ze op onderzoek uit en dit niet zonder gevaar. Het is sneu als de bewoners zich tegen haar gaan keren en ze ontdekt dat ze alleen voor staat.

De liefde die Claire voor haar zoon voelt is mooi beschreven je voelt met haar mee als de enige die van haar houdt ook van haar vervreemd. Aangezien dit een van de eerdere boeken van Gerritsen is, spelen Jane en Maura nog niet hoofdrol. Claire is echter ook prima te volgen en een leuke afwisseling. Het is een goed opgezet en origineel verhaal dat leest als een trein. Dit boek zet je ook aan het denken over vertrouwen. Want wie staat er eigenlijk aan jou kant? En wie kun je echt vertrouwen?

Een echte aanrader en wederom een pageturner van Gerritsen!

317

9789044319767