Thriller & Spanning Ambo | Anthos November 2011

Koorts

Met Koorts slaagt Noort er maar deels in de verwachtingen waar te maken. De twee hoofdpersonen verschillen als dag en nacht, wat voor grote contrasten zorgt.

Dorien is vijfendertig, redactrice bij het vrouwentijdschrift Eva en ze staat op het punt zich te settelen en aan kinderen te beginnen. Dan ontmoet ze Ellen, styliste en bruisende single, en wordt ze geconfronteerd met de voorspelbaarheid van haar leven. Ze beëindigt haar relatie en vertrekt met Ellen naar Ibiza, het eiland waar de vrijheid dagelijks gevierd wordt. De twee vriendinnen storten zich in het feestgedruis. Tot een van hen plotseling verdwijnt. Vanaf dat moment begint een koortsachtige zoektocht over het zonnige, vredig ogende eiland, langs de mooiste maar ook de lelijkste plekken die Ibiza rijk is en een gruwelijke waarheid komt aan het licht.

Koorts is net uit en nu al een bestseller, de filmrechten waren al verkocht voordat het boek uit was! Noort is een ster: een verfilming, theater, al haar boeken zijn een groot succes. De druk is dan ook groot om weer een topper te schrijven. Met Koorts slaagt Noort er maar deels in de verwachtingen waar te maken. De twee hoofdpersonen verschillen als dag en nacht, wat voor grote contrasten zorgt. Voordat de meiden samen op vakantie gaan weet je al wat er gaat gebeuren, en dat is jammer.

Desondanks is Koorts een ware pageturner, de personages roepen sympathie op en met op de prachtige achtergrond van Ibiza lijkt niets mis te kunnen gaan. Toch is het verhaal af en toe wat flauw en niet bijster origineel.

268

9789041416070