Chicklit Karakter Uitgevers November 2013

Hoofd op hol

Hoofd op hol is wederom een heerlijk, verleidelijk en vooral sensueel boek dat je bij de lurven grijpt en pas weer loslaat wanneer de laatste zin gelezen is.

Kate Hamilton had het kunnen weten. Nadat ze gedumpt is door haar vriend en over haar toeren is vanwege haar werk, keert ze terug naar Gospel, Idaho, voor wat rust en ontspanning. Maar als haar eerste poging om een lekkere vent te versieren op een complete mislukking uitloopt, vraagt ze zich af wat er nog meer mis kan gaan.

Om te beginnen komt ze erachter dat op vrijdagavond de poezieavond van de Breiende Moeders in de Bergen de meest enerverende gebeurtenis in Gospel is. Tot ze weer oog in oog komt te staan met Rob Sutter, voormalig ijshockeyspeler, eigenaar van de winkel Sutter Sports en de hunk bij wie ze een blauwtje liep.

Rob heeft het al een tijdje geschoten met de liefde, tot Kate en hij elkaar na sluitingstijd in een uiterst aanlokkelijke situatie treffen in een warenhuis. Als ze daar hun eigen verkleedpartijtje beginnen, zijn ze binnen no time de talk of the town…

Het mag geen geheim meer zijn dat ik fan ben van de romans van Rachel Gibson. Ik hou van de sterke, onafhankelijke vrouwen, de onbereikbare liefdes en de mannelijke perspectieven die haar boeken me keer op keer weer bieden. Het zijn daarnaast vlot geschreven, sensuele boeken die lezen als een trein. Ook Hoofd op hol voldoet aan al deze eisen.  Sterker nog: de hoofdpersonen zijn nog iets gecompliceerder dan anders. Ze hebben meer diepgang gekregen en hun persoonlijke verhaal is minstens zo interessant als hun liefdesverhaal.

De liefde die tussen Kate en Rob opbloeit is even gecompliceerd als verleidelijk. Net als in alle andere boeken moeten de twee behoorlijk wat vooroordelen en hindernissen overwinnen om nader tot elkaar te komen, om vervolgens alsnog door een voorval uit elkaar gerukt te worden. De manier waarop Rachel Gibson dit keer op keer met haar personages laat gebeuren is steeds weer origineel en onderhoudend. Ook nu was het misschien te voorspellen dat het een ‘eind goed al goed’ verhaal zou worden – want welke van Gibsons boeken is dit niet?- maar dit is geen storende factor. Sterker nog: het neemt zorgen weg bij de lezer waardoor je je nog beter op het verhaal zelf kunt concentreren.

Rooie oortjes van de stomende seksscènes krijg ik allang niet meer, zo doorgewinterd ben ik wel, maar het blijft een genot om te lezen hoe Rachel Gibson zowel het mannelijke als het vrouwelijke lichaam en waar het toe in staat is alle lof geeft die het verdient. Hoofd op hol is wederom een heerlijk, verleidelijk en vooral sensueel boek dat je bij de lurven grijpt en pas weer loslaat wanneer de laatste zin gelezen is. Wees gewaarschuwd voor je aan Rachel Gibson begint: je zult het boek willen verslinden.

304

9789045204741